Avatar billede Dotdk84 Nybegynder
16. august 2011 - 18:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med en ældre Zepto maskine

Hej.
Jeg har lidt problemer med en ældre zepto bærebare maskine ved ikke hvad der er sket med den men den vil overhovet ikke starte når man trykker på "start" knappen der sker intet. Nogen der har haft samme problem? har lidt en anelse om det måske er strømforsygningen der er røget sig en tur men er der en løsning hvor man kan tæste den?

Dotdk
Avatar billede claes57 Ekspert
16. august 2011 - 19:02 #1
du skal i givet fald have adgang til et multimeter - ellers vil det ikke hjælpe at jeg kan måle på noget, som du ikke kan.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
16. august 2011 - 19:44 #2
Hej..

Prøv at tage batteriet ud og strøm fra computeren
og hold tænd knappen i bund i ca 10.sek.

-og så sætte strøm til igen og se om der sker noget..
Avatar billede Dotdk84 Nybegynder
16. august 2011 - 21:39 #3
Ok mange tak for jeres svare Michael vil lige prøve det af så vil jeg vende tilbage imorgen. håber det hjælper. skal lige sige har fundet en bærebare pc som min strømforsygning passede til og den er ikke defekt så må se hvad der så kan være galt..
Avatar billede Dotdk84 Nybegynder
17. august 2011 - 18:47 #4
Nu har jeg prøvet og holde den inde i 10 sec forsøge og tænde igen uden nogen form for reaktion. Kan man hard resette den her zepto eller er det umuligt? Det er en DL75 hvis det hjælper noget.

Martin
Avatar billede claes57 Ekspert
17. august 2011 - 20:10 #5
det lugter lidt af nyt motherboard pga defekt strømstyring - og det er noget kage med zepto.
Avatar billede Dotdk84 Nybegynder
17. august 2011 - 20:53 #6
OK mange gange tak for dine svar. giver dig point for at hjælpe
Avatar billede Dotdk84 Nybegynder
17. august 2011 - 20:55 #7
Point
Avatar billede claes57 Ekspert
18. august 2011 - 12:07 #8
bare luk selv...
Avatar billede Dotdk84 Nybegynder
19. august 2011 - 15:59 #9
Har lige opstået et spørgsmål mere. Har læst at man med nogen af de andre modeller har kunnet "resætte" J1 componentet tror i det virker på denne model eller kun en anden?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. august 2011 - 16:51 #10
det er da et forsøg værd - dvs åben ram-dækslet, og kortslut J1 (det skal være to kobber-pinde) Der skal være skrevet/påtrykt J1 lige ved siden af (og altså uden strøm på, og uden batteri i)
Avatar billede Dotdk84 Nybegynder
19. august 2011 - 18:03 #11
Kan bare overhovedet ikke finde den men kan se dette bundkort er brugt i andre maskine mærker. Har du en lidt mere detaljeret måde til og finde denne J1?
Kortet er HDL75 3041
Avatar billede claes57 Ekspert
19. august 2011 - 20:00 #12
med "Kortet er HDL75 3041" er der intet at finde.
Jeg skal bruge zepto's modelnavn og gerne evt serienummer.
Skidt med at det er en ældre model - jeg skal nok lade være med at grine.
Avatar billede Dotdk84 Nybegynder
19. august 2011 - 20:05 #13
Model: DL75  Det er desværre det eneste jeg kan se der er mange andre tegn men desværre kinesisisk som jeg desvære ikke er så hård til
Avatar billede claes57 Ekspert
19. august 2011 - 20:53 #14
såvidt jeg kan spore, så er
Zepto Znote 2215W = Compal DL75
jeg kan ikke komme det nærmere...