Avatar billede jaboy Nybegynder
16. august 2011 - 18:00 Der er 1 løsning

Redirect

Hey alle

Jeg har en pc som har tager sig af en webside

Nu skal jeg "opgrader" lidt så den kan tage sig af en website og en anden pc (på samme net og IP) skal tage sig af en anden.

Mit spøgsmål er

det muligt at sende folk som indtaster "navn1.dk" i adresses felted til den ene pc

og folk der indtaster "navn2.dk" til den anden ?!

Men vent der er mere ...

pc'en som kører "navn2.dk" slukker om natten så pc'en "navn1.dk" skal kunne vise at websiden ikke er tilgængelig uden at vise dens egen adresse "navn1.dk"

Er dette overhovet muligt ... hvis der er hvordan skulle jeg gøre det ?!

lidt info
"navn1.dk" pc'en
køre Ubuntu server med Apache som primært bliver styret gennem webmin

"navn2.dk" ... et nas drev som bruges til at hente filer på
Avatar billede jaboy Nybegynder
23. januar 2012 - 00:22 #1
lukker: har ikke fået svar og viste ikke det var åbent :P