Avatar billede mabruus Nybegynder
16. august 2011 - 11:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med trådløs netværk

Hej alle.

Jeg har problemer med mit trådløse netværk.

Tidligere har jeg ikke haft problemer. Nu er jeg flyttet i lejlighed hvor jeg har købt en D-Link wireless N 150 Home Router (DIR-600), så jeg kan få trådløs internet.

Den skulle være sat op og jeg kan også godt finde nettet, men jeg kan ikk få lov at oprette forbindelse til det. Her i weekenden var jeg så hjemme vil mine forældre (hvor jeg tidligere boede og brugte deres trådløse net). Da jeg tændte computeren plejer den at logge på som altid, men her kunne jeg heller ikke få lov at komme på.

Jeg bruger windows 7 og har virkelig forsøgt alt, men den vil bare ikke vise de trådløse netværk.

Nogen der kan hjælpe med typist fejl eller har en ide til, hvad det kan være?

På forhånd tak.
Avatar billede geekzone Nybegynder
16. august 2011 - 12:18 #1
Jeg må desværre tilstå at jeg ikke er helt sikker - men et reset af dine settings ville være godt.

Kører en komplett clean med CCleaner - samt ryde op i registrerings databasen.

Men som sagt, er jeg overhovedet ikke sikker... men det kan aldrig skade
Avatar billede geekzone Nybegynder
16. august 2011 - 12:18 #2
Hvad med driver?
Avatar billede mabruus Nybegynder
16. august 2011 - 12:34 #3
Jeg er selv helt ny på dette område. Hvad mener du med driver?
Avatar billede komputerdk Mester
16. august 2011 - 12:42 #4
har du AVG eller lign antivirus??

det kan godt være den som blokerer - hvad hvis du prøver at forbinde med kabel???

det kan også være en IP opsætning - du kan se dit lokale IPnr

ved

Start > kør (i windows 7 er det bare et skrivefelt i bunden af startmenuen) > CMD (enter) > skriv: IPconfig /all

se efter om DHCP er enabled og hvilekt IPnr du har..
Avatar billede mabruus Nybegynder
17. august 2011 - 10:52 #5
Jeg har Avast antivirus på min computer. Men det har bare aldrig tidligere været et problem? Det har fungeret fint hjemme hos mine forældre, men efter jeg har sat router til i min nye lejlighed kan jeg hverken hos mine forældre (som altid har virket) eller i lejligheden.

Når jeg sætter kabel til fungere det uden problemer. Pt. sidder jeg i lejligheden og bruger det kabel der var med routeren, så det er et eller andet med det trådløse der er galt. Den viser ikke de trådløse net som den plejer.

Jeg kan se DHCP er aktiveret på både trådløs netværksforbindelse 1 og 2.

IPnr, er det det der hedder "fysisk adresse" ?
Avatar billede komputerdk Mester
17. august 2011 - 13:22 #6
nej Fysisk adresse er et unikt nummer til netkortet (MAC adresse) - man kan på mange trådløse routere lave et macfilter, der gør at selvom man har koden skal ens netkort være kendt først.

IPnr hedder også ip adresse... typisk hedder det noget med 192.168. eller 10.0.0

hvilket program bruger du til at finde trådløse enheder, den i Windows eller et program fra computerproducenten (hvilken bærbar?)
Avatar billede mabruus Nybegynder
17. august 2011 - 13:54 #7
Jeg vil tro jeg bruger windows. Min computer er en zepto....

Når jeg kører cmd - ipconfig/all, så kan jeg se trådløs netværksforbindelse 1 og 2. Ved dem begge står der medie afbrudt - har det nogetat sige?

og ved windows ip-konfiguration står der ip-routing aktiveret: Nej

er det noget der kan bruges til noget?
Avatar billede mabruus Nybegynder
02. august 2012 - 12:43 #8
Tak for hjælpen