Avatar billede richardski Praktikant
14. august 2011 - 18:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan man hente tal/resultater fra anden fane i samme ark

Hej.

Som overskriften lyder vil jeg gerne kunne hente tal/resultater fra anden fane i samme ark. Feks. har jeg 2 faner i samme ark og vil feks gerne lægge resultaterne fra feks. celle Y6 i fane 1 sammen med resultaterne i celle Y6 i fane 2. Resultatet skal beregnes i helt 3 celle i begge ark feks. celle AB6. Kan dette lade sig gøre?
Avatar billede vejmand Juniormester
14. august 2011 - 18:43 #1
=Y6+'Ark2'!Y6  i AB6 i ark1
=Y6+'Ark1'!Y6  i AB6 i ark2
Avatar billede vejmand Juniormester
14. august 2011 - 18:45 #2
Jeg går ud fra, at det du kalder fane 1 og fane 2 er = Ark1 og Ark2
Avatar billede richardski Praktikant
14. august 2011 - 19:15 #3
Jeg bliver vist nød til at omformulere mit spørgsmål :-)

Jeg har 2 forskellige resultater i 2 celler (H6) i hvert sit ark som jeg gerne vil have lagt sammen.

Derefter skal resultatet divideres op i resultatet af sammentællingen i 2 andre celler (H7) som også findes i hvert sit ark. Resultaterne skal så returneres til en celle AB6 i begge ark.
Avatar billede richardski Praktikant
14. august 2011 - 19:16 #4
Ja, fane 1 og 2 er = Ark1 og Ark2 !
Avatar billede vejmand Juniormester
14. august 2011 - 19:26 #5
I AB6 i Ark1
=(H7+'Ark2'!H7)/('Ark1'!H6+'Ark2'!H6)

I AB6 i Ark2
='Ark1'!AB6
Avatar billede vejmand Juniormester
14. august 2011 - 19:36 #6
Der var lige smuttet lidt unødvendig med, ikke at det gør noget, men alligevel:

I AB6 i Ark1
=(H7+'Ark2'!H7)/(H6+'Ark2'!H6)
Avatar billede richardski Praktikant
15. august 2011 - 00:16 #7
Det virker :-)
Takker og lukker :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2011 - 00:24 #8
Velbekomme, men jeg forstår ikke lige hvorfor du tager de udlovede point tilbage????
Så kan du jo ikke forvente hjælp en anden gang.  :-(
Avatar billede richardski Praktikant
15. august 2011 - 00:34 #9
Hov vejmand... der er sket en fejl. Dette var bestemt ikke meningen! Jeg kom til at acceptere mit eget svar, meningen var det var til dig!
Hvordan gør vi det så du får dine point i stedet ?
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2011 - 00:39 #10
Okay, du kan gøre som jeg har gjort her: http://www.eksperten.dk/spm/944341

For at undgå det en anden gang, husk at sende egne indlæg som "Kommentar" i stedet for som "Svar".