Avatar billede sir_madsen Nybegynder
13. august 2011 - 22:11 Der er 1 løsning

mysql.sock er væk / uninstall af mysql

Hej Eksperter,

Er en smule ny inden for mySQL. Men har leget lidt med det, og har ikke haft problemer med at forbinde til min mysql fra diverse websider jeg har lavet. Men lige pludselig får jeg denne fejl:

Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock

Kan godt se at jeg mangler mysql.sock filen, også selvom serveren er aktiveret.

Er det muligt at genskabe denne fil? Har prøvet at lede på nettet, og kørt en masse kommandoer i Terminalen på min mac. Men intet virker. Har efterhånden søgt efter en løsning i et par dage nu. Pænt frustrerende.

Hvis ikke dette kan lade sig gøre, er det så muligt at lave en uninstall af mySQL og geninstallere det?

Håber virkelig i kan hjælpe mig her. Er ved at rive hårene ud!
Avatar billede sir_madsen Nybegynder
15. december 2011 - 12:04 #1
Tråd lukket