Avatar billede flenner Nybegynder
13. august 2011 - 17:27 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk til DVD film

Hey
Jeg overvejer at lægge alle DVD filmene ind på WESTERN DIGITAL MYBOOK LIVE 3TB LAN, tage den bærbare og koble til fjernsynet og anlægget og derved se DVD film fra Western digital hardisken på fjernsynet.

Men er det for ustabilt at se DVD film via det trødlåse net på computeren/fjernsynet?

Er der en anden måder der vil virke bedre? hvor vi kan få alle vores film elektronisk - umiddelbart er jeg ikke interesseret i at skulle anskaffe en ny computer.
13. august 2011 - 17:33 #1
... jeg har en - ikke helt ny - bærbar's HDMI udgang direkte til TV'et. Bærbaren sakser så hvad som helst af Film/Billeder/... fra min Server via mit lokale trådløst netværk. Fuld knald på opløsningen - ikke noget problem...
Avatar billede Blueeyez Mester
13. august 2011 - 18:44 #2
Jeg vil foreslå en Western Digital TV Live HD og koble sammen med HDD og TV :)

Det afhænger helt af dit lokale trådløse forbindelse om hvor stærk den er, men som skrevet lige ovenfor så vil jeg hellere foreslå følgende.. den bruger os mindre strøm end bærbar :D
Avatar billede flenner Nybegynder
13. august 2011 - 19:22 #3
Super tak, men for at være sikker hdd er den ekstern harddisk ?

Det trådløse burde kunne trække det er Yousef med den højeste hastighed
Avatar billede Blueeyez Mester
13. august 2011 - 20:36 #4
Jeg snakker om lokal;) Ikke om du kan streame over net :) Men det er ikke med HDD, men du kan se produktet her: http://www.proshop.dk/Multimedia-Afspiller/Western-Digital-TV-HD-Live-2193583.html

Så kan du evt købe den ekstern du selv har kigget på, det er billig i strøm og det fungerer nogenlunde som en dvd afspiller med dvd i, blot i dit tilfælde vil det så være en HDD :)

Du kan nemt skifte mellem denne lille boks og din pc, du bruger ikke bærbar, så du sparer strøm og du har mulighed for HD.. jeg selv vil sige det er alle pengene værd :)
Avatar billede Blueeyez Mester
13. august 2011 - 20:37 #5
Der er ikke harddisk i den jeg linker til, men du kan tilslutte en ekstern harddisk til den, grundet jeg viser dig en uden harddisk er fordi hvis harddisken skulle gå i stykker så skal du ikke til og udskifte intern harddisk, du skal blot ud og købe en anden ekstern harddisk så :) Eller intern harddisk til din nuværende ekstern.. Eneste den eksterne harddisk skal have i sig er USB og det plejer de nu alle og have ;)
Avatar billede flenner Nybegynder
14. august 2011 - 11:40 #6
har læst lidt om Western Digital TV Live HD og det ser jo ud til at være et ganske fornuftigt produkt.

angående den eksterne harddisk har jeg kig på

trådløs:
http://www.dustinhome.dk/western-digital-mybook-live-3tb-lan/product/5010550150

eller via USB
http://www.dustinhome.dk/western-digital-elements-desktop-2tb-usb-20-black/product/5010384008

med din store erfaring hvad vil du anbefale?
Avatar billede Blueeyez Mester
14. august 2011 - 13:06 #7
Jeg vil droppe lan og holde mig til usb eksternen, grundet:

Hvis du vælger WD TV LIVE HD + ekstern, så vil du nemt kunne tilføje flere film, da alt du skal er og smække eksternen til din pc og så overføre en film som tager ca 3 min.. og så kan du tilslutte den WD TV HD Live igen og så er du kørende.. du kan os tage begge dele med dig over til andre og så slipper du for og have en hel dvd samling med :)

Hvis du os skulle løbe tør for plads på eksternen så køber du da bare en ekstra og så har du 2 eksterne med film på :)

Ud over det så bruger den der WD TV HD Live vidst os kun 11 Watt hvor imod en bærbar/router ville bruge væsentligt mere.. så for mig at se så sparer du penge, du vil få den mest optimale oplevelse og du kan tage det med dig snart hvor som helst du vil hen!
Avatar billede Blueeyez Mester
14. august 2011 - 20:42 #8
Burde det ikke være mig der fik de point der? O.o
Avatar billede flenner Nybegynder
14. august 2011 - 20:47 #9
jo så det gik galt med ved ikke lige helt hvordan jeg retter det -:)
Avatar billede Blueeyez Mester
14. august 2011 - 21:12 #10
Opret en ny tråd, men point til mig og så husk og lig et link til denne tråd :) skrv li herinde når du har
Avatar billede flenner Nybegynder
14. august 2011 - 21:29 #11
Avatar billede flenner Nybegynder
14. august 2011 - 21:30 #12
og en sidste ting hvilket program vil du anbefale for at rippe filmene til den eksterne harddisk?
Avatar billede Blueeyez Mester
14. august 2011 - 21:37 #13
jeg har selv brugt dvdfab (gratis) blot rip hele dvden med subs og det hele.. virkede fint for mig uden problemer osv :)
Avatar billede Blueeyez Mester
14. august 2011 - 21:38 #14
Er det her den nye tråd eller et andet spørgsmål?: http://www.eksperten.dk/spm/945055
Avatar billede flenner Nybegynder
15. august 2011 - 07:02 #15
nyt spg men tænkte at du bare kunne svare og så få points - eller?
Avatar billede Blueeyez Mester
15. august 2011 - 08:58 #16
At skulle give svar på et andet spørgsmål er li ekstra point, så ville du stadig skylde fra denne tråd og dernæst fra den nye tråd der.
Avatar billede flenner Nybegynder
15. august 2011 - 10:32 #17
fortæl konkret hvordan det skal gøres
Avatar billede Blueeyez Mester
15. august 2011 - 10:38 #18
Opret en ny tråd "Points til Blueeyez"

I tråden smider du følgende link: http://www.eksperten.dk/spm/944988

Husk det er 200 points.
Avatar billede flenner Nybegynder
15. august 2011 - 11:16 #19
ok prøver det med det samme

du anbefaler WD men hved du hvordan den er iforhold til Ryan?
http://www.bit-tech.net/hardware/storage/2010/02/02/a-c-ryan-playon-hd-media-player/1
Avatar billede flenner Nybegynder
15. august 2011 - 11:18 #20
Avatar billede Blueeyez Mester
15. august 2011 - 12:22 #21
Aldrig hørt om følgende produkt, så kan ikke kommentere, men jeg kan igen sige at:

WD's bruger 11 Watt (hvis jeg husker helt korrekt)
WD's har usb porte (Du skal ikke åbne ind til den for at sætte harddisk i)
WD's er nem at tage med sig på farten
WD's understøtter nogenlunde ens specs som A.C.Ryan ud fra hvad jeg hurtigt kan se..