Avatar billede nikolai221100 Nybegynder
13. august 2011 - 13:52 Der er 5 kommentarer

kan ikke komme ind på pc efter O.C

hej. jeg kan ikke komme ind på min pc efter jeg har overclocket min x6 phenom og ram, den begynder at loade win7 logo og så restarter den, og sådan bliver den bare ved. den loader kun std bios inst. nogen der har en ide om hvordan det kan fixes. ??
13. august 2011 - 13:57 #1
Logisk: La' vær' med O.C !!!

--

Pssssssst: Så bliver der 'spændende' om du vender tilbage hertil ? Det har du slet ikke gjort ved dine andre spørgsmål ???
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/nikolai221100 Point ude: 155 ?
Avatar billede nikolai221100 Nybegynder
13. august 2011 - 14:02 #2
altså har ram der kan køre på 2000 mhz vil gerne udnytte det :D men tror jeg holder mig til at lad vær. men stadig åben for svar :D
Avatar billede ecaspar Mester
15. august 2011 - 12:57 #3
Det er jo nemt at være bagklog....... De fleste der roder lidt med computere har jo nok været "der"
Prøv at læse manualen til dit MB - se om ikke der er mulighed for at reset'e bios til default (nogen gange kan det hjælpe at fjerne backup batteriet)

OC virker fint - nogen gange - kører selv 3,3Hz G på min 3 Ghz Intel Dualcore  :-)  -  den virker ikke ved 3,5 :-(
Avatar billede T-boy Nybegynder
20. august 2011 - 21:17 #4
jeg kører 3.6 GHz på min Q6600 (2.4 GHz 4 core)
med vandkøling på cpu og gfx. :)

I din manual til dit bundkort står der om reset af motherboard, normalt gøres dette ved man finder 3 pins på mobo med betegnelse
CMOS RAM CLEAR/RESET. pin 1 og 2 vil være koblet sammen i normal brug og ved reset skal du tage klammen op og sætte den på den 2 og tredie pin, den skal bare have kontakt og så skal du sætte den tilbage igen, du SKAL slukke pc inden du gør det og du skal ikke tænde den før den er i normal stilling igen.
Den behøver ikke strøm for at blive reset.

Personlig har jeg leget så meget med min at jeg har haft min reset mange gange. Jeg blev træt af jeg skulle pille mit gfx ud hver gang så jeg limet en tynd flad træ pind på stiften og kan nu nå den uden problemer hehe.
Avatar billede T-boy Nybegynder
20. august 2011 - 21:18 #5
Det var så et svar til løsninger og point givning...

sry