Avatar billede aspnet33 Nybegynder
13. august 2011 - 13:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ka ikke åbne min MSsql database

Jeg prøver forgæves at få adgang til min MSsql database som jeg har taget fra min DVD. Den er konfigureret til Framework 2.0

OK! Derfor undlod jeg at opgradere da den spurgte om jeg ville opgradere mit projekt til Framework 3.5... Jeg klikkede "No", da jeg kun har Framework 2.0 og 3.0 installeret...

Og når jeg nu prøver at få adgang til databasen siger den bl.a. "cannot be opened because it is version 655, This server supports version 611 and earlier"

Jeg håber altså ikke jeg skal hen og lave hele databasen om...
Avatar billede aspnet33 Nybegynder
13. august 2011 - 13:20 #1
Og forresten...mens jeg stadigt havde Framework 3.5 installeret, og jeg derefter opgraderede projektet til 3.5, ville den HELLER IKKE ind i databasen...

Er der noget jeg totalt har overset i VWD..? Fordi hvorfor har man muligheden for at opgradere, hvis det ikke kan bruges til noget..?
Avatar billede MSI-AOC Nybegynder
13. august 2011 - 14:32 #2
Det er fordi din database server er SQL 2005, og databasefilen (som du har kopieret fra en DVD?) er fra en SQL 2008 server. Opgrader til SQL 2008
Avatar billede aspnet33 Nybegynder
13. august 2011 - 15:16 #3
MSI-AOC, smid et svar
Avatar billede aspnet33 Nybegynder
08. december 2011 - 16:19 #4
Ok, nu tar jeg sgu selv pointene så...
Avatar billede MSI-AOC Nybegynder
15. december 2011 - 00:57 #5
Mojn aspnet33, beklager den lange svartid, har været rimeligt inaktiv på det sidste. Håber det virkede  :)