Avatar billede avkri Nybegynder
12. august 2011 - 21:41 Der er 51 kommentarer

Ny pc virker ikke

Hej eksperter,
har lige købt denne pc:
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/419038/XONE-W611-Gamer-Destroyer.html
Når jeg har koblet den til min skærm (21,5 tommer fra medion) og trykker start, viser den bare en blå firkant med skriften ingen forbindelse. Har ikke så meget forstand på pc'er og sådan, men har researchet lidt, og spekulere om det kan være min strømforsyning, jeg bruger en normal stikkontakt, 230W eller sådan noget. Hvis det er problemet, hvordan kan jeg så løse det?
Håber der er nogle kloge nogle der kan hjælpe.
Avatar billede fhansen82 Mester
12. august 2011 - 21:42 #1
Har du på skærmen prøvet at skifte mellem de forskellige indgange DVI, VGA, HDMI, osv.?
Avatar billede avkri Nybegynder
12. august 2011 - 21:43 #2
Har prøvet med alle 3
Avatar billede fhansen82 Mester
12. august 2011 - 21:47 #3
Har du prøvet at tilslutte skærmen med andet end det du har valgt nu? Hvis du fx. bruger VGA nu, har du så prøvet DVI?

Du skal vælge "Kommentar" når du svarer. "Svar" er til når de som prøver at hjælpe dig, har et korrekt svar, og skal have tildelt point.
Avatar billede avkri Nybegynder
12. august 2011 - 21:49 #4
Har prøvet at skifte mellem alle 3, får den samme besked ved hver.

Vidste ikke det med svar, sorry
Avatar billede fhansen82 Mester
12. august 2011 - 21:51 #5
Altså du har fysisk prøvet tre forskellige kabler?
Avatar billede avkri Nybegynder
12. august 2011 - 21:53 #6
Prøvede først med VGA, derefter med DVI. Da ingen af dem virkede, lånte jeg et HDMI stik af min onkel, det virker heller ikke.
Avatar billede fhansen82 Mester
12. august 2011 - 21:55 #7
Okay. Har du prøvet at benytte VGA stikket i bundkortet (altså ikke fra grafikkortet?
Avatar billede avkri Nybegynder
12. august 2011 - 21:56 #8
Har prøvet at putte det DVI/VGA stikkene i både grafik og bundkort, HDMI kan kun gå i bundkort
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2011 - 21:56 #9
Har din pc grafik på både bundkortet og på det løse grafikkort?
Når et løst grafikkort sættes i deaktiveres onboard kortet.
Avatar billede fhansen82 Mester
12. august 2011 - 21:59 #10
@22061: Onboard grafik deaktiveres ved mont. af løst kort. Det er korrekt. Jeg fisker efter, om der er sker et eller andet, som ikke aktiverer grafikkortet. Og hvilket bundkort idag har efterhånden ikke onboard grafik.
Avatar billede avkri Nybegynder
12. august 2011 - 22:00 #11
220661 ved ikke om der er grafik på bundkortet, vil ikke åbne den da der kun er garanti hvis sideskærmen forbliver sat på (klistermærket må ikke brydes)
Avatar billede fhansen82 Mester
12. august 2011 - 22:00 #12
Har du prøver skærmen sammen med en anden PC? Kunne være interessant at pille grafikkortet ud og se om onboard fungerede.
Avatar billede avkri Nybegynder
12. august 2011 - 22:02 #13
Hmm, forstår ikke rigtig der fhansen, hvordan sætter jeg den sammen med en anden pc??
Avatar billede fhansen82 Mester
12. august 2011 - 22:04 #14
Skærmen. Prøv at koble skærmen til en anden PC for at udelukke at det er skærmen der fejler.
Hvis den fungerer fint med anden PC, kunne det være interessant at tage grafikkortet ud og benytte VGA/DVI port fra bundkort.
Avatar billede avkri Nybegynder
12. august 2011 - 22:05 #15
Ahh, sry læste spørgsmålet forkert, skærmen virker fint, min gamle pc gik i stykker, så blev nødt til at købe en ny. Skærmen er kun et par måneder gammel.
Avatar billede fhansen82 Mester
12. august 2011 - 22:05 #16
Okay. Ja, så må det jo være noget med grafikkortet. Har du mulighed for at pille det ud?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2011 - 22:07 #17
Jeg er ikke klar over hvor mange der har begge dele. Jeg ved dog det findes.
Du skal ikke splitte den ad. Er der flere steder bagpå du kan montere skærmen?
onboard portene på bundkortet sidder typisk i toppen hvor istik kortene sidde nederst
Avatar billede avkri Nybegynder
12. august 2011 - 22:07 #18
Som sagt i første besked, har jeg ikke så meget forstand på pc'er, men hvis jeg tager sideskærmen af brydes garantien så ikke, hvis jeg skal have den returneret? Hvis ikke har jeg ingen anelse om hvordan man gør det.
Avatar billede avkri Nybegynder
12. august 2011 - 22:09 #19
220661, har 2 hvide stik og et HDMI i bundkortet, i grafikkortet er der et blåt, men kan lave blåt om til hvidt med en "omformer" der fulgte med.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2011 - 22:13 #20
Og når kortet er monteret i pc er det vga stikket bag på grafikkortet du skal bruge med omformer stikket.
Avatar billede fhansen82 Mester
12. august 2011 - 22:14 #21
@22061: Hvis du læser om maskinen via det link avkri har lagt i første indlæg, kan du se at der er DVI, HDMI og VGA.
Avatar billede avkri Nybegynder
12. august 2011 - 22:16 #22
Kan kun sætte VGA stik i grafikkortet, men uden omformer.
Avatar billede fhansen82 Mester
12. august 2011 - 22:16 #23
Du skal selvfølgelig bruge DVI stikket, hvis din skærm har DVI indgang. Du skal ikke begynde at bruge omformer, når det ikke er nødvendigt.
Jeg går ud fra at du mener at du har HDMI, DVI og evt. et VGA i grafikkortet. Og så har du sikkert et VGA stik i bundkortet. Ellers tag et billed og upload det til www.gratisupload.dk, og link adressen til os, så kan vi selv se det.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2011 - 22:17 #24
Du har ret.
Avatar billede avkri Nybegynder
12. august 2011 - 22:17 #25
Tager lige et billede, 1min.
Avatar billede avkri Nybegynder
12. august 2011 - 22:34 #26
sorry for tiden, skulle lige fine kameraet her er linket:
http://gratisupload.dk/vis/63961/
koden er 1423
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2011 - 22:40 #27
I følge det billede du kommer med her er jeg  helt enig i #23
Avatar billede avkri Nybegynder
12. august 2011 - 22:42 #28
har prøvet at bruge DVI, skærmen får ikke noget signal. Kan det være strømforsyningen der ikke er stor nok??
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2011 - 22:47 #29
Hvad hedder strømforsyningen?
Energon?
Avatar billede avkri Nybegynder
12. august 2011 - 22:48 #30
på pc'en eller??
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2011 - 23:02 #31
ja
Avatar billede avkri Nybegynder
12. august 2011 - 23:04 #32
Hvor kan jeg se det?? har lige checket der står ikke noget rundt om der hvor stikket skal ind??
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2011 - 23:08 #33
Nå nej det kan du ikke se uden at siden kommer af.
Avatar billede avkri Nybegynder
12. august 2011 - 23:09 #34
Hvis vi nu siger jeg skal bruge en større strømforsyning, hvordan kan jeg så skaffe en?
Avatar billede fhansen82 Mester
12. august 2011 - 23:20 #35
Er vi ikke enige om at det er en spritny PC, som er købt som den er hos Wupti. Hvis korrekt, så skal du slet ikke koncentrere dig om hvorvidt strømforsyningen er i orden. Det skulle Wupti eller producenten gerne have styr på.
Avatar billede avkri Nybegynder
12. august 2011 - 23:22 #36
Den er helt ny ja, men har læst at nogle grafikkort skal bruge mere strøm end andre eller er jeg forkert på den??
Avatar billede fhansen82 Mester
12. august 2011 - 23:27 #37
Har du haft prøvet HDMI stikket længst til venstre?
Avatar billede fhansen82 Mester
12. august 2011 - 23:27 #38
Det er korrekt. Men som sagt er det en forbygget PC, og der skulle derfor været taget hensyn til dette.
Avatar billede avkri Nybegynder
12. august 2011 - 23:29 #39
Når du ser billedet skal du vælte det en gang til venstre for at den står op, hvis der er den til højre for de 2 hvide så ja, hvis der er en mere så sig lige hvor :P
Avatar billede fhansen82 Mester
12. august 2011 - 23:32 #40
Nope. Når billedet er vendt, så den til venstre :O) Jeg beskrev spørgsmålet ud fra at du kigger direkte på PC'en bagfra, mendes den står op.
Avatar billede fhansen82 Mester
12. august 2011 - 23:34 #41
Det virker som at du er lidt i tvivl om hvilke stik der er hvad.
De 2 hvide stik er DVI. Stikket ude til højre er HDMI. De 2 blå stik ovenover er USB 3.0. Stikket i midten i pladen som står på højkant (det blå stik), er VGA.
Avatar billede avkri Nybegynder
12. august 2011 - 23:34 #42
kan ikke se hvor den er, kan du beskrive hvor?? har kun fundet et hdmi stik.
Avatar billede avkri Nybegynder
12. august 2011 - 23:37 #43
hvad bliver USB 3.0 brugt til?? og har prøvet alle mulige kombinationer på kryds og tværs om tilslutning af skærmen. Kan bare ikke få billede på.
Avatar billede fhansen82 Mester
12. august 2011 - 23:44 #44
Her kan du læse om USB: http://da.wikipedia.org/wiki/USB
USB 3.0 er bare en hurtigere version af USB 2.0 (groft sagt).

Grunden til at jeg nævner den yderste, er fordi det som regel er udgang 1 og den (den i midten) er udgang 2. Prøv at sætte DVI kablet i den yderste DVI port, og prøv og skift mellem indgangene på skærmen.
Avatar billede avkri Nybegynder
12. august 2011 - 23:47 #45
her er de muligheder jeg har prøvet:
DVI stik i begge udgange, haft VGA stik i VGA udgangen og haft omformer på og haft den i begge DVI udgangen og haft HDMI stikket i. Efter jeg har sat de forskellige stik i har jeg skiftet mellem de forskellige udgange på skærmen, intet af de virkede.
Avatar billede fhansen82 Mester
12. august 2011 - 23:54 #46
OK. Det lyder altså som at der er noget galt med grafikkortet. Men det lyder ikke som at du skal begive dig ud i at skille den ad, da du nok (hvad jeg fornemmer), er for uerfaren. Du bliver nok nødt til at kontakte Wupti, og konsultere deres supoort. Hvis du selv vælger at åbne kabinettet og tage grafikkortet ud, forsvinder garantien ikke, medmindre de kan bevise at du er komplet fumlefingret og at du har været skyld i at tingene er gået i stykker. Men hvis du har mod på at prøve at tage grafikkortet ud, så ring til deres support og spørg om det er okay med dem, at du prøver det.
Avatar billede avkri Nybegynder
12. august 2011 - 23:56 #47
Hvis jeg åbner den, kan jeg altså stadig få den byttet?? Hvis jeg ikke rører ved indholdet, men kun åbner den for at checke om jeg kan se der er noget galt??
Avatar billede fhansen82 Mester
13. august 2011 - 00:01 #48
Du kan pille det hele ud, hvis du har lyst. Din garanti bliver ikke berørt af at du tager ting ud af PC'en. Fx. hvis du ønsker at opgradere med flere RAM, men du er nødt til at pille grafikkortet ud for at kunne komme til dem, så er du jo nødsaget til at gøre dette. Du må bare ikke begynde og ændre på komponenterne der sidder på kortne osv. hvis du forstår hvad jeg mener.
Avatar billede avkri Nybegynder
13. august 2011 - 00:02 #49
tror bare jeg venter til mandag og ringer først lige til x-one's service, hvis de ikke kan hjælpe må jeg jo bare tage wupti, men tak for hjælpen og din tid.
Avatar billede fhansen82 Mester
13. august 2011 - 00:05 #50
U R welcome. Håber det løser sig. Opdater gerne tråden, når du bliver klogere.
Avatar billede avkri Nybegynder
13. august 2011 - 00:08 #51
skal jeg nok