Avatar billede lsskaarup Nybegynder
12. august 2011 - 14:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kun tillade afvikling af 1 program på klient pc via GPO

Jeg er ved at sætte en maskine op, som skal stå i vores produktion. Brugerne skal her på kunne logge ind (med en fælles bruger) og kun åbne et bestemt tegneprogram, der er installeret på computeren.

Er det ikke muligt at gøre via en GPO på en Windows Server 2008 og hvordan skal dette så gøres?
Avatar billede karser Nybegynder
12. august 2011 - 14:54 #1
Du bør bruge gpo'en "start the following program at login"

/karser
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
12. august 2011 - 15:05 #2
Jeg har ikke roddet så meget rundt med GPO endnu. Hvor finder jeg lige den henne?

Glemte også at sige, at det vil være nemmeste, hvis det er muligt at "styre" GPO'en sådan, at den kun er den fælles bruger, det "går ud over", så når/hvis jeg logger ind som domain-admin, så er der ingen begrænsninger.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
22. august 2011 - 15:26 #3
Det var få kluntet i lige netop vores tilfælde, at få den gpo til at køre. Men jeg løste den ved at lukke ned for en hele masse andre ting i gpo'en.

Eneste lille minus, er at jeg har disabled adgangen til drevs (a - d) i Denne Computer. Uheldigvis konflikter det lidt med vores viewer program, som skal køres automatisk.

Når brugerne vil åbne en fil herind, prøver programmet først at kigge i dokument-mappen og så på skrivebordet.

Når jeg så har blokeret for adgangen til drevene, så kommer der jo 2 fejl inten programmet endelig lader brugerne selv vælge.

Hvis der er en som kan løse dette "blæse og have mel i munden samtidig" problem, så skriv endelig.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
14. september 2011 - 12:13 #4
Nå, jeg løste det ved at give brugeren adgang til at bruge c-drevet, men de kan ikke se det i stifinderen. Samtidig lavede jeg et logonscript, som bliver kørt via GPO, herind har jeg så defineret hvilket program der skal starte på automatisk.