Avatar billede thomasmyg Nybegynder
12. august 2011 - 14:18 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

mailboks uden brugerkonto

Jeg har exchange 2003 og jeg vil gerne oprette en mailboks uden en bruger og så give adgang til den så man kan læse mails, sende mails.

Jeg har hidtil haft en offentlig mappe, men det slog mig lige at bliver der sendt en mail fra den ender den i afsenderes sendt mappe og hvis en anden vil se hvad der er sendt fra den offentlige mappe så er det ikke muligt uden at kontakte alle der har adgang til mappen.
Avatar billede riversen Nybegynder
13. august 2011 - 17:07 #1
Du kan ikke oprette en mailboks uden at oprette en bruger, men du kan deaktivere brugeren, og så give andre brugere rettigheder til mailboksen. Husk evt. også "Send As" permission, for at besvarelser havner i den delte mailboks frem for i den der faktisk sender mailen.

Mht. sendt post så vil det fortsat havne i sendt post for den bruger der afsender mailen. Det er by design. Måske du kan lave nogle regler, men det vil skulle laves for hver enkelt bruger.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
13. august 2011 - 17:12 #2
Vil det sige at det jeg har lavet med en offentlig mappe er lige så godt?
Avatar billede riversen Nybegynder
13. august 2011 - 17:35 #3
du er i hvert fald status quo mht. sendt post problemet. Men jeg vil klart anbefale at du undgår at bruge public folders, hvis det er muligt.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
13. august 2011 - 17:40 #4
Kan du uddybe hvorfor?
Avatar billede riversen Nybegynder
14. august 2011 - 08:03 #5
fordi det blev fjernet i 2007, så kom det tilbage med SP1. Kan ikke huske om det er væk i 2010, men det er i hvert fald på vej helt ud
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
14. august 2011 - 12:04 #6
Det forklare jo ikke hvorfor jeg ikke bør bruge det i exchange 2003, der må være en sikkerhedsrisiko eller noget ved funktionen der gør at man ikke bør bruge offentlige mapper.
Avatar billede riversen Nybegynder
14. august 2011 - 16:56 #7
#6: Jo, du bliver vel ikke på exchange 2003 til evig tid. Brug dem var hvis du har lyst.
Avatar billede riversen Nybegynder
14. august 2011 - 16:57 #8
*bare
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
14. august 2011 - 17:30 #9
Det kunne bare være ret nok med en forklaring, så jeg havde en forståelse for hvorfor man valgte den ene løsning frem for den anden, for det er jo lige let og gøre begge ting.
Avatar billede riversen Nybegynder
14. august 2011 - 20:13 #10
det var det jeg forsøgte, men du mener ikke det er en gyldig forklaring.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
14. august 2011 - 21:01 #11
Du fortæller bare at det er en funktion der "hopper" ind og ud af exchange, ikke hvorfor.
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
16. august 2011 - 09:01 #12
Vælger lige og give mit besyv med her.

http://www.techrepublic.com/blog/10things/10-reasons-why-you-should-begin-phasing-out-exchange-public-folders/1312

Tag et kig på dette, Forklaringen på hvorfor man skal begynde at udfase sin brug af public folders. :)

//
ZirexDK
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
30. august 2011 - 12:14 #13
Ja det gav jo en meget bedre forståelse for at man burde droppe public folders. Så jeg vil da helt klart overveje om jeg skal lave en bruger og give rettigheder til den eller bruge public folders. Hvis du gider og ligger et svar ZirexDK, lukker jeg spørgsmålet.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
08. september 2011 - 14:03 #14
Så lukker jeg bare spørgsmålet.