Avatar billede Slettet bruger
11. august 2011 - 22:02 Der er 18 kommentarer

Køb af stationær til grafisk arbejde

Hej alle sammen!
Jeg er så heldig at blive optaget på Visuel HF, som er en kreativ forberedende ungdomsuddannelse til at komme ind på The Animation Workshop i Viborg. Af den grund kommer jeg til at arbejde meget med diverse 3D-, animations- og tegne/redigerings-programmer og vil derfor meget gerne have fat i en stationær computer som kan køre disse.
Jeg skal bruge en computer der skal kunne køre disse programmer og helst samtidig: 3D studio max, Photoshop cs4 eller nyere, Adobe illustrator cs4 eller nyere o.l.

Jeg ved ikke så meget om computere så jeg håber at der er nogle fagkyndige personer som kunne hjælpe mig ved at skrive hvad jeg skal kigge efter og eventuelt give nogle eksempler på computere der passer til det jeg leder efter.

MVH Cathrina.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2011 - 01:45 #1
hejsa. du skal have en pc godt med power. godt grafikkort, god cpu og rigelig med ram. det kan bedst svare sig at samle en selv. men da du er en pige og ikke kender noget til computere vil jeg ikke anbefale dette:)

den her rimelig prisvenlig og performer rigtig godt. nu ved jeg jo selvfølgelig ikke hvad dit budget er, men regner ikke med du vil smide over 5000 efter en stationær:)

http://www.komplett.dk/k/ci.aspx?sku=10494
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2011 - 10:20 #2
Hej Thundercat.
Jeg glemte at skrive at budgettet er næsten lige meget da jeg har sparet 10.000 kroner op til netop det formål. :) Jeg ved at det sikkert lyder latterligt at bruge så mange penge på en computer, men jeg vil hellere have noget der virkeligt sparker røv fra starten, istedet for at blive nød til at købe en ny computer senere hen fordi at den ikke kunne køre programmerne optimalt :O

Jeg ved så ikke om du ellers har nogle andre forslag eller om den her sagten kan gå. :)
Avatar billede nissen2630 Novice
12. august 2011 - 11:12 #3
En rigtig god gamer pc er værd at gå efter.
De har altid rigtig gode specs på næsten al da de jo skal kunne spille de nyeste om mest grafik krævende spil

Se evt her.
http://www.topdata.dk/product.asp?product=7501

Kabinettet kan jo altid udskiftes til et andet hvis dette er for vildt :-)
Avatar billede sergei_ Juniormester
12. august 2011 - 11:25 #4
Eller et andet bud her
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99114&type=pcsystem
Og tilvælg mere RAM, bedste processor samt operativsystem (Windows 7 Home Premium 64-bit skulle være nok) + Silent CPU upgrade (Scythe CPU-køler monteret)
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2011 - 11:32 #5
Hej nissen2630!

Den pc ser godt nok vild ud, men jeg har fået min storebrors approval til at købe den her, så jeg tror det er det bedste bud :) Den er lidt dyr men hvis den er lige så vild som den ser ud så vil jeg sgu gerne ofre mine penge på den :D

Tusind tak for dit svar :)
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2011 - 11:41 #6
Der er flere forskellige gode bud nu så jeg må hellere tage et nærmere kig på de forskellige computere inden jeg giver nogen de 30 points...
Avatar billede nissen2630 Novice
12. august 2011 - 12:16 #7
Det er en fed maskine. Jeg har selv købt en noget mindre med
I5 proc.
Gforce 560 kort i maskinen.
8 gb ram
Den sparker Rø. på de spil jeg har prøvet.

Har også lege med Google Sketcup og MeshLAB.
Det køre bar rigtig hurtigt.

Hvis du bruger mit forslag. Så tag points selv. Jeg samler ikke :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2011 - 12:41 #8
Jeg tror jeg vælger den du foreslog, for jeg har ikke styr på noget som helst om computere så vil helst have en der ikke er sammel-selv-agtig XD Hehe. (du ligner heller ikke en der har så forfærdeligt meget brug for dem) hehe.
Men igen tusind tak for hjælpen :D (også til jer andre, fordi i tog jer tid til det) ;)
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2011 - 13:04 #9
hvis du vil have en sygt vild computer til billigere penge end de andre vil jeg anbefale den her, det bliver ikke meget billigere plus du for meget mere for pengene..    2 grafikkort der virkelig sparker røv. et er mere end rigelig til alt hvad der hedder HD gaming. men hvorfor ikke tage 2 hvis man kan få.. :)  og 6kernet cpu med 9mb cache  1600mhz ram. så bliver det ikke bedre. der ikke sparet på noget overhovedet. her ville du kunne kører dine programmer i eye candy. mange mange år frem;)

http://www.komplett.dk/k/ci.aspx?sku=10467
Avatar billede nissen2630 Novice
12. august 2011 - 13:23 #10
Der er kun en KÆMPE ulempe ved den fra #9.
AMD vil jeg på ingen måde anbefale.
Hold dig til Intel i-7 proc og du ved det virker og køre derud af for fuld skrue
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2011 - 13:27 #11
Du skulle bare tage og få et grafikkort til 3D rendering sat i i stedet.
Visse Spil grafikkort er ok, men et kort til 3D rendering er bedre.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2011 - 13:39 #12
amd er sgu lige så godt som intel..
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2011 - 13:43 #13
jeg har en phenom 2 b55. 3,2ghz og den trækker sgu alt med overskud. og mere til
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2011 - 13:48 #14
#12
I7 er hurtigere, men det er nok fald ikke noget man vil kunne mærke en forskel på :)
AMD er også det bedste valg, når man kigger pris/ydelse.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2011 - 14:41 #15
men hvis man er (næsten)ligeglad med prisen, ville computeren fra #3 stadig være et uklogt valg? :(
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2011 - 22:10 #16
nu er det jo ikke en super computer til nasa's rum program hun skal have. men til grafiks arbejde. og det kan en phenom 2 x6 sgu klare alt mere end rigeligt.. i7 er rigtig god men total opreklameret.  den mindste af dem koster 2k og så meget mere for man sgu ikke for pengene. intel systemer er pisse dyre, og amd levere alt hvad man har behov for, og mange af de gigabyte motherboad laver 2 gange boot hver gang man starter det da pisse belastende. ser det alle vejene..
Avatar billede Nikse10 Nybegynder
09. januar 2012 - 21:03 #17
Jeg har en computer til salg med installeret 3D grafikkort
En super god Gamer computer

http://www.dba.dk/selvbyg-thermaltake-1132/id-79974037/
Avatar billede Nikse10 Nybegynder
09. januar 2012 - 21:53 #18
Kontakt på 30420591