Avatar billede MikkelKrabbe Nybegynder
11. august 2011 - 17:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Se film fra computer til tv

Hej

Min ven viste mig for lang tid siden et program, der skulle installeres på computeren. Programmet gjorde det muligt at se en film (en fil fra ens computer) på tv'et, mens man samtidig kunne bruge computeren.

Problemet er, at jeg ikke kan huske hvad programmet hedder.

Hvis i kender programmet eller noget lignende, ville det være en kæmpe hjælp.

Mvh. Mikkel Krabbe.

Ps. Det omtalte program kørte via PS3, hvilket dog på ingen måde er et krav, at det skal kunne.
11. august 2011 - 18:26 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om for dig!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Der skal da også en form for kabel imellem enhederne ? Og der ER vel externskærm udgang på din PC ?
Bærbar ? / Stationær ?
osv osv osv ...
Avatar billede MikkelKrabbe Nybegynder
11. august 2011 - 19:05 #2
Undskyld, det er en bærbar med Win7.

Ja, der skal selvfølgelig være en form for kabel mellem enhederne (dog ikke i det program jeg har prøvet før, da det foregik via PS3).

Min egentlige problemstilling er ikke at få tv'et til at vise min computerskærm. Mit problem er:
Hvis jeg har en film til at ligge på computeren, og gerne vil se den samtidig med at jeg bruger computeren, hvordan gør jeg så?
Jeg kan sagtens smække filmen op på tv skærmen, men så kører det samme billede på min computer. Hvordan kan jeg fastholde filmen på tv'et, mens jeg laver andre ting på computeren?

Jeg ved det kan lade sig gøre, jeg kender bare ikke et program eller en metode, der gør det muligt.
Avatar billede askalot Mester
11. august 2011 - 19:17 #3
Der findes et opensource program der hedder PS3 Media Server (PMS)
Det er et program der streamer film/musik til din PS3
PMS skal installeres på din bærbar.

På din PS3 kan du så se PMS som en Medie Server, og du kan se dine sharede film på den måde. (det sætter du op i PMS)

PMS er optimalt hvis man har en større samling, men også hvis man bare skal se en enkelt film.

Den eneste udfordring kan være at man godt kan bruge lidt tid på at tweake PMS, men du skulle gerne være istand til at køre "out of the box" uden for meget opsætning.

Download her: http://www.ps3mediaserver.org/
Avatar billede MikkelKrabbe Nybegynder
11. august 2011 - 19:21 #4
Tusind tak askalot, det var netop det program jeg fiskede efter. Smid et svar.
Avatar billede ggxdg Nybegynder
11. august 2011 - 19:51 #5
Det behøver du heller ikke et ekstra program til, under skærminstillinger, udvider du bare skrivebordet i stedet for at klone. Så har du 2 forskellige skærme, og trækker hvad end du bruger som afspiller over på fjernsynsskærmen og fullscreener, og vupti - done.
Avatar billede askalot Mester
11. august 2011 - 20:05 #6
evt. svar =D