Avatar billede loffy Novice
11. august 2011 - 02:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ny computer fryser

Jeg købte i sidste uge computeren her på linket
http://www.jr.com/hp/pe/HP_NV172090NR/
eller faktisk to, kæresten fik en magen til..
Siden torsdag er den ene frosset få minutter efter opstart, første gang under afspildning af en cd, der var på det tidspunkt ikke installeret noget på computeren der ikke var fra fabriksindstillingerne..

Jeg forsøgte så her for et par dage siden at installere et par spil på den, og siden da har den gået ned få minutter efter opstart uanset om den bliver brugt eller ej..

jeg har installeret de samme ting på den anden computer og har faktisk kunne spille det en del tid, men nu er den begyndt at gøre det samme..

Jeg ringede så til HP's hotline, men de var ikke til megen hjælp men jeg kunne da prøve at geninstallere den til fabriks indstillingerne..
så det gjorde jeg men allerede da den var startet op første gang og skulle igang med at downloade opdateringerne..

Er der nogen af jer der har en ide om hvad det kan skyldes og evt løses.. det er ret nederen at have for 20000 computer stående ubrugeligt.. ;)
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2011 - 02:14 #1
Du skal ikke rode med en computer, som er så ny. Den er syg, og det er derfor em bytter - absolut ikke en reparation. Så det er bare at kontakte forhandleren. Sådan er købeloven.
Avatar billede pretttyfly Praktikant
11. august 2011 - 10:44 #2
den bliver jeg lige nød til at mne i jorden med det samme, loven siger ikke noget om man har krav på en ny computer fordi den er helt ny. noget tyder på at maskinen har et varme problem, og det du skal gøre er at kontakte hp´s support afdeling og de vil sikkert fejlsøge med dig, du skal ikke lade dig skræmme af at de fortæller dig hvis de ikke finder fejl så koster det x antal kroner, der er tydeligvis et harware probel og det skal selvfølgelig løses. men kontakt hp direkte så bliver det også løst hurtigere. de sender ikke en mand ud og laver den men maskinen skal derimod sendes ind til deres værksted.
Avatar billede Andyboy Nybegynder
11. august 2011 - 11:24 #3
Hvorfor har du købt den i USA?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
11. august 2011 - 17:20 #4
Hej..

Kør en tur med CCleaner.(Rens + Register +++ ("Værktøjer""Opstart")-og se om der er noget mystisk -restart computeren..

Download CCleaner.
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/download/005030363d33747268c9961efe98a27b/

-og efterfølgende en tur med Malwarebytes Anti-Malware.
(installere den og "opdatere" databasen og dernæst starte din computer op i fejlsikret tilstand og kør Malwarebytes fuldskan..

Download Malwarebytes Anti-Malware.
http://www.filehippo.com/download_malwarebytes_anti_malware/download/2a29a2d869e09afddcfab8a30e88db48/
Avatar billede loffy Novice
12. august 2011 - 23:06 #5
Tak for svarene.. Jeg må prøve at kontakte hp igen, selvom det ikke var meget de gad hjælpe mig sidst..
Vil det evt være en idé at ringe til den amerikanske afdeling, når det er en amerikansk maskine?

Andyboy, jeg var der ovre på ferie alligevel, og den opfyldte de krav jeg stillede til den, det kunne jeg ikke finde en dansk computer der gjorde..

Michael, problemet er.. jeg kan ikke downloade eller installere noget på dem uden de fryser..
Avatar billede loffy Novice
12. august 2011 - 23:11 #6
Prettyfly, jeg har forsøgt at vægre mig imod varmeproblemer ved at købe en plade med blæser at stille den  på.. :)
Avatar billede loffy Novice
10. september 2011 - 01:13 #7
Når problemet ikke er løst, hvad gør jeg så med pointsne?
Avatar billede loffy Novice
12. november 2011 - 19:12 #8
Ingen løsning fundet hp i dk ville/kunne ikke hjælpe, hp usa har ignoreret min forespørgsel.