Avatar billede knb Nybegynder
09. august 2011 - 16:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjemmevideo brændt på dvd - men afspilles i langsom gengivelse?

Hej
Jeg er ny her - håber at være kommet ind på den rette kategori.

Jeg har lavet en hjemmevideo med videooptagelser, musik mm. i windows live moovi maker, og brændt til dvd via windows dvd-maker - i lav hastighed.

Resultatet som vises på tv er en smule langsom - eller hakker ligesom lidt. Er der nogen der ved hvad problemet kan være?
Avatar billede nemlig Professor
09. august 2011 - 16:40 #1
Har du prøvet at afspille DVD'en på en anden afspiller eller fx fra den pc.
Det kan være din afspiller, som ikke er vild med din DVD-skive. Jeg har oplever det nogle gange på min egen afspiller, men prøver jeg på min pc, er der ingen problemer.
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2011 - 16:49 #2
prøv at brænd en ny i xp burner
Avatar billede knb Nybegynder
12. august 2011 - 13:30 #3
Hej nemlig: har prøvet på pc - er også langsom her!

Jeg har dog prøvet at brænde i nero på dvd - og samme problem. Dog har den omkonverteret mine wmv filer til mt2 :-(
så jeg skal nok konverter dem tilbage igen til wmv, da de hverken kan ses i windows live moovi maker eller nero!!

Har ikke prøvet xp-burner - men vil lige prøve dette.

tak for tilbagemeldingen.
Avatar billede knb Nybegynder
16. august 2011 - 15:00 #4
uupps.. har opdaget at jeg er kommet til at slette nogle filer / programmer.
Det har bevirket at videooptagelser (m2ts-fil) som kunne ses normal i windows moovi maker efter konv til wmv, nu IKKE ser normalt ud. Der er kommet sorte "bjælker" i siderne på videon og den er blevet mindre.

Mangler jeg codec eller lignende??
16. august 2011 - 17:02 #5
(Fortsættes vist her -> http://www.eksperten.dk/spm/945179 ?)
Avatar billede knb Nybegynder
04. september 2011 - 00:26 #6
lukker denne