Avatar billede Holmskov Nybegynder
09. august 2011 - 07:41 Der er 10 kommentarer

StartupRepairOffline

Hej

Jeg kan pludselig ikke starte min pc. Efter opstart går den ind i en reparations proces, der ender ud i en meddelelse om at den ikke kan reparere problemet, og ved at klikke "udfør" lukkes pc'en. Det samme sker hver gang jeg prøver at starte den i fejlsikret tilstand.

Fejlmeldingen lyder som følger:

Problem signature:
Problem Event Name: StartupRepairOffline
Problem Signature 01: 6.1.7600.16385
Problem Signature 02: 6.1.7600.16385
Problem Signature 03: unknown
Problem Signature 04: 21200920
Problem Signature 05: AutoFailover
Problem Signature 06: 13
Problem Signature 07: CorruptFile
OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landestandart-id: 1030

Anything to do?
09. august 2011 - 08:27 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Holmskov Nybegynder
09. august 2011 - 08:36 #2
Sorry - det er Windows 7 som for ca. 2 år siden blev opdateret fra Vista, via en autoriseret opdatering der fulgte med ved købet. WIN7 har fungeret upåklageligt lige siden, så jeg tror ikke det er opdateringen som er problemet.

PC'en er i øvrigt en Tosihba Satellite L300 2CL
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. august 2011 - 08:45 #3
Windows 7 6.1.7600
Når du prøver at køre fejlsikret tilstand har du så med piletasten prøvet at køre ned til der hvor der står tidligere tilstand hvor det virkede? ellers skal du køre reparation fra installations disken.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. august 2011 - 08:46 #4
Langsom opdatering.
Avatar billede Holmskov Nybegynder
09. august 2011 - 09:00 #5
Jeg har forsøgt at starte fra sidste virkende tilstand - but no cigar.

Hvis jeg kører reparationen fra disken, vil det så ikke sige jeg sletter alle dokumenter etc.?
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. august 2011 - 09:08 #6
Nej det er en reparation ikke en Factory recovery.kør opstart fra disken når du kommer til hvor du kan trykke instal er der nede i venstre hjørne en mulighed for at trykke repair
Avatar billede Holmskov Nybegynder
09. august 2011 - 09:16 #7
Jeg havde overset muligheden for repair - tak.

@ poko1: jeg forstår ikke kommentaren: "Langsom opdatering"?

Hvordan tildeler man point i dette forum?
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. august 2011 - 09:24 #8
Langsom opdatering var en kommentar angående Eksperten. der stod ikke noget i #2 da jeg trykkede på opret. når du har modtaget en tråd du kan bruge beder du hjælperen om sende som svar i sit næste indlæg hvilket du så kan acceptere.
Jeg samler ikke på point så du kan give dem til dig selv eller hvis du fik et brugeligt svar fra andre give det til dem.
Avatar billede Holmskov Nybegynder
09. august 2011 - 09:36 #9
Aha - jeg troede langsom opdatering refererede til problemet!

Angående point så ville jeg bare være sikker på jeg fulgte spillereglerne!
Avatar billede Holmskov Nybegynder
09. august 2011 - 09:37 #10
I øvrigt tak for svarerne, nu har jeg bare det problem at jeg for s.... kun kan finde installations diskene for Vista og ikke for Win7. Så må jeg endevende hele huset!