Avatar billede Slettet bruger
08. august 2011 - 09:51 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

automat. systemgendannelsespunkter-HP-p6361sc, windows 7

såvidt jeg kan finde ud af funker systemgendannelses-funktionen forskelligt indenfor såvel samme pc-mrk. som sm. styresystem.
jeg har windows 7 og en HP pc (1 år gl.) og indtil for ca. 2 mdr. siden oprettedes der automatisk hver 7. dag et systemgendannelsespunkt som blev kaldt: "automatisk gendannelsespunkt" - altså udover alle de punkter som bli´r kaldt "windows update". men her den sid. ca. 2 mdr. har min pc ikke automatisk oprettet de punkter så jeg opretter nu selv manuelt hver ca. 7. dag et nyt systemgendannelsespunkt!
er der nogen som har de samme erfaringer???
kan det være p.g.a. en enten microsoft-opdatering el. en HP-opdatering som simpelthen har fjernet den automat. system-gend.-punkt-funktion?
jeg ved heller ikke hvorvidt systemgendannelses-funktionen tilhører microsoft- eller HP-delen?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. august 2011 - 12:27 #1
Styresystemet afgør hvordan Windows systemgendannelse virker, korrekt.

Men at mærket har noget at sige er nyt for mig. Hvor har du hørt det?
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2011 - 13:39 #2
det dér med mærket kan jeg ikke huske hvem fortalte mig!
men mener du så, at det er min windows 7 som laver fejlen? har du selv erfaringer omkring en HP-pc med windows 7?
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2011 - 13:41 #3
men hvis det er styresystemet som styrer systemgendannelses-punkterne er det jo osse ligegyldigt på hvilket pc-mrk. det er! men mit sp.mål er så: hvordan får jeg denne automatiske funktion tilbage???
Avatar billede Vandreren Novice
09. august 2011 - 11:56 #4
Et par mulige løsninger, samt en workaround.
http://windowsxp.mvps.org/checkpoints.htm
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2011 - 12:20 #5
#4
Hvad hedder punkterne på dansk?
Task scheduler hedder opgavestyring, men system restore hedder ikke systemgendannelse.
Det skal lige siges at det virker fint på min pc. Jeg har det bare med at tjekke ting ;)
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2011 - 13:09 #6
til vandreren: jeg har ikke windows XP men windows 7.

til john: forstår ikke rigtigt det du skriver!
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2011 - 13:18 #7
#5 det var til #4
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2011 - 15:06 #8
tak john_stigers!
Avatar billede Vandreren Novice
23. august 2011 - 22:55 #9
Jeg beklager, at jeg ikke var opmærksom på spørgerens OS, da jeg oprettede #4. Se venligst bort fra det indlæg.

#5, i W7 er Systemgendannelse indordnet Shadow Copy.

Normalt interesserer jeg mig ikke meget for tjenesternes konkrete navne, fordi jeg oftest anvender forkortelserne og kommandoer som "net start SERVICE" og "sc config SERVICE start= Auto".

Dermed undgår man at skule undersøge hvad de oversættes til på dansk eller at finde dem på listen i services.msc.

Bare et lille tip til andre, der finder de mange tjenester i W7 lidt for uoverskuelige. :)
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2011 - 09:34 #10
jeg har stadig ikke fået svar på hvordan jeg får min pc til igen (som den var født med) at oprette automatiske systemgendannelses-punkter. fra jeg købte den for et år siden og indtil for ca. 1 1/2 md. siden har den oprettet et automatisk punkt hver 7. dag og når jeg går ind i min HP-support-assistent står der, at pcén er født til automatisk at oprette et systemgendannelsespunkt hver 7. dag.
hvordan kan jeg få den til det igen? og hvad kan ha´sat en sådan funktion ud af funktion? iøvrigt funker pcén super-fint!
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2011 - 09:35 #11
jeg har windows7-firewall, microsoft security essentials samt ccleaner og alle disse fungerer fint sammen. er alm. bruger!
24. august 2011 - 09:48 #12
...i min HP-support-assistent står der, at pcén er født til automatisk at oprette et systemgendannelsespunkt hver 7. dag... - og der omkring bør det kunne aktiveres/DEaktiveres eller på anden måde defineres ???

---

Uha *S* - her er noget 'guide' ->

http://h18021.www1.hp.com/helpandsupport/hp-support-assistant.html

http://h30434.www3.hp.com/t5/Desktop-Operating-systems-and/HP-Support-Assistant-not-working-on-Win7/td-p/144756

http://www8.hp.com/at/de/campaign/hpsupportassistant/hpsupport.html
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2011 - 10:02 #13
uha uha karise_larry da - har kigget dine links men du ved jo godt, at jeg gerne vil ha´det skåret ud i pap. kan du ikke bare lige fortælle mig nøjagtigt og i punkt-form hvad jeg ska´gøre?

pkt. 1 start-knappen
pkt. 2 osv osv osv

tusind tak på forhånd!!!
24. august 2011 - 10:07 #14
...i min HP-support-assistent står der, at pcén er født til automatisk at oprette et systemgendannelsespunkt hver 7. dag... - og der omkring bør det kunne aktiveres/DEaktiveres eller på anden måde defineres ???

Check/kig/læs samtlige punkter i programmet/menuen ...
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2011 - 07:25 #15
til #14
det samme står der i min HP-support-assistent men min pc gør det stadig ikke automatisk! og der står et sted, at den er sat til at lave automatiske syst.gen.pkt. hver 7. dag - DER er sat hak!
men har faktisk slået mig til tåls med mine manuelt oprettede punkter (MEN ER RIGTIG BANGE FOR JEG GLEMMER DET og har kun ganske få af dem fordi "windows update" punkterne næsten fylder det hele. EN ANDEN TING ER AT DU TIDL. HAR FORTALT MIG AT DE "WINDOWS UPDATE" punkter KAN bruges som syst.gend.punkter, MEN EN ANDEN IT-NØRD HAR FORTALT MIG, AT DET KAN DE IKKE!

SÅ LEVER LIVET FARLIGT!!!
07. september 2011 - 08:32 #16
Ref #15 ...

Systemgendannelsespunkter er som navnet siger til at gendanne som SYSTEMET var på et givent tidspunkt. PUNKTUM!

Der er altid nogle som misforstår... dine EGNE DATA vil ikke blive berørt... så eksempelvis at kunne få sine slettede E-mail's tilbage på den måde... NEJ!

Hvis du (eller Microsoft?) ikke har ændret/opdateret/slettet/instaleret/... i SYSTEMET i 7 dage (en uge) er der da ikke behov for at oprette et nyt Systemgendannelsespunkt ?
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2011 - 10:13 #17
#16 - jamen du har ikke forstået hvad det er jeg skriver.
systemet HAR VÆRET sat til oprettelse af system-gend.punkter hver 7. dag og der er stadig hak i den funktion. men den OPRETTER IKKE hver 7. dag alligevel.
så spø´r altså endnu en gang:
HVORFOR GØR DET DET SÅ IKKE? NÅR DER STADIG ER ET HAK DÉR OG NÅR DET SELV OPDATERER HELE TIDEN.
OG
JEG FÅR LØBENDE WINDOWS UPDATE PUNKTER - SÅ MINE MANUELLE PUNTER LØBER AGTERUD OG FORSVINDER LYN-HURTIGT?

HVORDAN FÅR JEG SYSTEMET TIL AT FØLGE DET HAK SOM ER SAT OG LAVE DE AUTOM. GEND.-PUNKTER IGEN?
OG
GIDER IKKE FLERE RE-ETABLERINGER - NÆSTE GANG BLI´R MASKINEN SMIDT UD!

SVAR UDBEDES UDFRA DE OPLYSNINGER JEG HAR GENTAGET???????????????????????????????
07. september 2011 - 10:20 #18
Jeg ved IKKE hvorfor den/det opfører sig sådan...

(Du behøver ikke at RÅBE)
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2011 - 11:04 #19
troede jeg jeg blev nødt til! hvorfor gør politikerne det så?

MEN HAR DU EN LØSNING PÅ MIT PROBLEM???
07. september 2011 - 11:16 #20
Nej...
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2011 - 11:28 #21
#20 - du kan da finde ud af alting? ellers er det her da første gang! har du nu gjort dig umage?
07. september 2011 - 12:38 #22
(En gang skal være den første *S*)
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2011 - 13:23 #23
kan da ikke passe du bare opgi´r - please!!! vil du ha´min 1 år gl. HP-dumme-pc lander i containeren???
07. september 2011 - 16:05 #24
Så skip dog dette automatiske (?) HP Systemgendannelsespunkt halløj !!!

Skriv i din (Mail?) KALENDER, at du lige skal bruge ~42 sekunder på at super absolut skal oprette et Systemgendannelsespunkt ...
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2011 - 16:07 #25
hvem er "super absolut"???
07. september 2011 - 16:14 #26
(Talemåde!)
At DU selv super absolut sikkert må/skal bla bla bla ...
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2011 - 16:24 #27
er jo osse det jeg gør men det andet er jo mere sikkert fordi jeg naturligvis glemmer det indimellem hvis der altså lige er noget andet jeg skal!
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2011 - 16:48 #28
karise_larry #26 - smid lige et svar her så jeg kan afslutte sp.målel!
07. september 2011 - 18:07 #29
Ping...

Læg selv et [svar] og vi dele alle samen...
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2011 - 18:47 #30
forstår ikke lige! har accepteret svar?
Avatar billede Vandreren Novice
07. september 2011 - 18:54 #31
Godt at der blev fundet en løsning. :)
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2011 - 18:58 #32
#31 - der blev jo sådan set ikke fundet nogen løsning på mit problem. men har opgivet det nu så sp.målet skal lukkes! men jeg forstår ikke #29!