Avatar billede martindz Nybegynder
07. august 2011 - 23:52 Der er 10 kommentarer

Bærbar - hvilken skal man vælge?

Hejsa. Jeg skal have mig en ny bærbar - er gået fra en gammel Macbook Pro, og vil nu nu have en Windows maskine, som ligger i 5-6 tusind kroner. Den skal kunne køre spil udemærket - problemet er bare at jeg er på herrens mark - jeg aner ikke hvilke producenter, som er gode og hvilke der ikke er. Er der nogle her inde, der måske kunne lede mig i den rigtige retning?
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
07. august 2011 - 23:55 #1
Hejsa, :)

Du skriver at den skal kan køre spil udemærket?, Så er det bare Hvilke spil du tænker på.

Skal du bruge den kun til at spille på?
Hvad skærm størrelse kunne du tænke dig?
Avatar billede martindz Nybegynder
07. august 2011 - 23:59 #2
Jeg skal spille Star Wars the old republic på den - system req til spillet:

System requirements [3]
Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4000 or better / Intel Core 2 Duo Processor 2.0 Ghz or better
Memory: At least 1.5 GB RAM for XP / 2 GB or better for Windows Vista/7
Graphics: ATI XT1800 or better / NVIDIA 7800 or better / Intel 4100 or better. 256 MB minimum video RAM, shader 3.0 or better fully compatible graphics card.
OS: Windows XP (SP3)/ Vista / Windows 7
DVD-ROM: 8x or better
Space: 15 GB[4]

Og dette er jo nok minimum. Altså ikke ligefrem grafiktunge spil som Crysis

Det skal være 15.4 tommer.
Avatar billede martindz Nybegynder
08. august 2011 - 00:02 #3
Og nej, også databehandling/tekstbehandling
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2011 - 00:24 #4
du skal hvertfal gå langt ude om acer og HP. hver 3 hp pc går i stykker inden 2år. og acer er lavet af nogle vildt dårlige materialer. min kæreste købte en acer aspire 5750g. og den var så plastik agtig det halve kunne være nok, den sagde knage lyde når du åbnede og lukkede skærmen, og det forventer man bare ikke af en bærbar til 5,000kr.. jeg ville gå efter noget packard bell. det godt nok ejet af acer, men meget mere robust design.. og gør dig selv den tjeneste ikke at bestille den over nettet, der kan blive et mega tovtrækkeri hvis nu den skulle gå i stykker. mange forhandlere henviser til producenten. og de ikke altid lige medgørlige.
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2011 - 00:45 #5
den her vil jeg gerne anbefale dig.. den er perfekt til gaming og power fyldte apps.. der er online rabat på en tusse  så 4k for en total up to date bærbar quadcore

http://www.bilka.dk/Elektronik/Computere/Baerbare/15_tommer/Packard-Bell-156-brbar-PC--04240000290(Purchase_Other_DS)
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2011 - 00:48 #6
de har en så ikke på tilbud mere åbenbart.-/
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
08. august 2011 - 11:07 #7
Hejsa, :)

Er nok mere tilbøjelig til at tilbyde denne. :)

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=5131824

En fin asus maskine :)

Der er en benchmark test af graphic kortet her :

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-540M.41715.0.html

//
ZirexDK
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2011 - 14:16 #8
hej zirex det er også en lækker pc. den har den rigtige cpu. 2 generation af core i5. den har præcis de samme specs, som den min dame købte, acer aspire 5750g . grafikkortet yder rigtig godt. de 2gb rykker godt. den har noget der hedder optimus tech, så den kører på cpu's grafik når du ikke kører noget krævende, og slår over til gpu når den skal kører noget krævende, rigtig nice, og giver god levetid på batteriet, men den findes billigere. med præcis de samme specs..

her er den

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/ENTS11HR004NC/packard-bell-easynote-15-6-barbar

grunden til jeg anbefalede den fra bilka, var den stod til 4,000kr og der fik man meget bærbar for pengene

men ville helt sikkert gå efter den fra elgiganten den er alt for niice
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
08. august 2011 - 23:40 #9
Super Konstruktivt Thundercat :-)

Den Packard Bell ser fin ud, ren spec mæssigt. Men hvordan er kvaliteten på denne type, Har INTET erfaring med "PB" .
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2011 - 14:02 #10
packard bell og asus er rigtig god kvalitet iforhold til hvad der ellers er på markedet. det er de 2 mærker jeg ville gå efter. :)