Avatar billede tvc Seniormester
07. august 2011 - 13:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

NAS server med 2 HD, WiFi og adgang til data via internetbrowser

Hej

Jeg mener på et tidspunkt at have set i El-giganten en trådløs backup med to HD og mulighed for at tilgå filerne fra en internetbrowser (en hvilken som helst pc).

Er der en der kan hjælpe mig med mærker og model på sådanne netværksbackups?

Hilsen

TVC
Avatar billede henrik.s. Nybegynder
07. august 2011 - 16:47 #1
Avatar billede tvc Seniormester
07. august 2011 - 20:20 #2
edbpriser.dk har jeg været inde på tidligere men jeg kan ikke finde nogle, der er med trådløse forbindelse (WiFi). Kan du hjælpe mig på vej med nogle eksempler?
Avatar billede henrik.s. Nybegynder
08. august 2011 - 09:28 #3
Avatar billede tvc Seniormester
10. august 2011 - 23:37 #4
Hej Henrik
Er det virkelig ikke muligt at få en der både er trådløs og hvor der er mulighed for at tilgå data via internettet fra en hvilken som helst pc?
Avatar billede henrik.s. Nybegynder
10. august 2011 - 23:46 #5
Jeg har selv følgende opsætning:

Fast IP-adresse
Trådløs router, som forvarder port 8100 til min NAS.
Jeg kan derfor tilgå min NAS fra internettet, og det fungerer fortrinligt.

Men hvis det er fordi du helt vil undgå en xtra router, så har jeg ikke den store erfaring :-(
Avatar billede tvc Seniormester
11. august 2011 - 22:37 #6
Hej Henrik

Jeg har kun meget begrænset viden om emnet og søger noget der er let at opsætte.

Jeg er lidt usikker på om jeg har eller kan få fast IP (bruger jay.net), jeg har en D-Link DIT-655, der muligvis kan det du skriver at din gør (forvarder port 8100). Men det lyder til at man skal have en rimelig bred viden for at kunne opsætte din løsning?
Avatar billede henrik.s. Nybegynder
12. august 2011 - 16:21 #7
Efter min ringe viden, så kan jeg ikke se hvordan man ude fra den store verden skulle kunne få adgang til dit udstyr gennem internettet - hvis ikke man kender sin IP-adresse.
Derfor bør den vel også være den samme hele tiden - altså fast IP-adresse.

Om du har, eller kan få fast IP-adresse kan du jo høre udbyder om.

Og... Jo det er vel nok lidt langhåret at opsætte NAS på en router. Der er noget med forward af port osv.
Avatar billede tvc Seniormester
12. august 2011 - 17:26 #8
Hej Henrik

Tak for din hjælp, jeg prøver at tage fat i nogle af dine henvisninger og leger videre med den opsætning du har.

Lægger du et svar?
Avatar billede henrik.s. Nybegynder
12. august 2011 - 17:44 #9
Det er jo egentligt ikke et svar jeg er kommet med.
Men når du får din NAS, så skal jeg gerne give min viden videre :-)