Avatar billede brugersolsort Nybegynder
06. august 2011 - 00:13 Der er 2 kommentarer

Er det muligt? PHP - logge automatisk på chat

Hej.

Jeg har lavet et login system, hvor man logger ind med et brugernavn. Til min hjemmeside vil jeg gerne have knyttet en chat og har fundet følgende side, hvor man kan oprette en chat magen til:

http://infowish.dk[...]

Er det muligt, at jeg kan skrive noget php kode, der gør, at når en bruger klikker på linket til chatten, så logger den dig automatisk ind med dit brugernavn som chatnavn?
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2011 - 20:34 #1
Det svarer til "Husk mit login" (som brugeren har tilladt med et flueben) når du f.eks. logger på eksperten.dk. Den gemmer en cookie på den computer du logger på med. Næste gang brugeren går ind på denne hjemmeside med samme computer, kan den læse denne cookie og ved hvilken bruger du er. Så det er noget med at gemme en cookie med noget information, der identificerer hvilken bruger du er (f.eks. en eller anden form for hashcode der er knyttet til brugeren, der er ikke nogen grund til at gemme brugernavn og password i cookien).
Hvordan du skriver og læser cookies med php, kan du sikkert google dig frem til.
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2011 - 20:53 #2
Det kan selvfølgelig være jeg har misforstået dit spørgsmål og du allerede har brugeren logget på, men gerne vil have at denne bruger kan komme ind i chatten med hans brugernavn, men det afhænger i så fald af hvordan denne chat fungerer (og der kan jeg nok ikke hjælpe).