Avatar billede Blandy Praktikant
05. august 2011 - 22:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fejler ved reboot

Har lige formateret min byg-selv pc fordi den begyndte at opfører sig lidt underligt. Første problem opstår ved at jeg ikke kan formater min ssd hdd fra kinston. Finder efter lidt tid ud af, at hvis jeg slukker maskinen i stedet for at reboot, så kunne jeg pludselig godt formater.

Anyway... Jeg får installeret win 7 x 64. installer de nøvendige drivere til bundkort gigabyte p7h55-v - skærmkort ati readon 5770 - cpu core i7 2.8, 8 gb kinston 1600Mhz ram.

Vil for sjov kører windows experience index, men den fejler ved kørsel af video performance. Jeg prøver at afinstaller grafik driver, men hver gang jeg genstarter, efter endt afinstallaion, så melder den at den ikke lukkede korrekt ved sidste nedlukning.

Starter windows normalt, og programmet er der stadig. Prøver nogle gange med det er som om, at filerne ikke blier slettet fra ssd'en. Men igen, hvis jeg slukke min pc i stedet for at genstarte, så lukker den korrekt og programmet fjernes.

Nogen der har et godt bud på symptomerne?
Avatar billede bobske Nybegynder
06. august 2011 - 00:30 #1
Periodiske fejl er altid lidt svært at fejlsøge på da det kan være hvad som helst, men nu lægger du selv op til at det er noget med ssd'en, så her er en lille must-do guide hvis du har ssd:

1) Altid check om du har den nyeste firmware (du skriver ikke modellen, men jeg ved at der er updates til SSDNow typerne)
2) Disable S.M.A.R.T i BIOS
3) Slå superfetch/prefetch fra i windows 7

Du kan evt. bruge Intels SSD management tool (medmindre kingston har sit eget) da det virker på alle SSD'er. her kan man diagnosticere fejl osv.
Avatar billede Blandy Praktikant
16. september 2011 - 09:00 #2
Har sendt min SSD til ind til reklamation hos proshop. Men da det er en periodisk-fejl så finder de sikkert ikke noget. Og så får man den klækkelige gebyr-regning på 500 kr i testgebyr.

Men må se hvad der sker.

Det er en kingston SSDNow V-Series. SNV425-S2BD Der er nemlig ingen opdatering til firmware. Har tjekket!.

Kan ikke umiddelbart finde noget værktøj på kingstons hjemme til ssd flash.
Avatar billede Blandy Praktikant
05. oktober 2011 - 12:56 #3
Det viste sig at SSD'en var defekt. Fik i hvertfald pengene tilbage fra proshop, efter de har haft disken til test hos ekstern service-center.