Avatar billede hans01 Nybegynder
05. august 2011 - 09:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan man købe et domænenavn med .com.dk

jeg vil høre om der er nogen der ved om man kan købe et domæne navn med .com.dk har lige set en side med .com.au
Avatar billede aka2 Nybegynder
05. august 2011 - 09:35 #1
Nej det kan man .. da man ikke bruger com.dk i danmark men kun .dk
com.au bruges i australien
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. august 2011 - 09:37 #2
Nej. Et enkelt firma har registreret http://co.dk/ og sælger underdomæner derunder, fx, http://agf.co.dk/ - men det kan ikke anbefales pga juridiske og sikkerhedsmæssige problemer. Og så også lige prisen ...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. august 2011 - 09:39 #3
Doh .... Det blive ikke lige som jeg regnede med. Prøver igen:

Nej. Et enkelt firma har registreret http://co.dk/

De sælger underdomæner, fx.  http://agf.co.dk/

Men det kan ikke anbefales pga juridiske og sikkerhedsmæssige problemer. Og så også lige prisen ...
Avatar billede hans01 Nybegynder
05. august 2011 - 10:03 #4
Tak for indlæggende.

Årsagen er at det domæne navn er optaget med .com og så så jeg en australsk side med .com.au

vi har i forvejen en dansk side med .dk og vil lave en engelsksproget side som rammer bredere.

Er der nogen med et forslag?
Avatar billede aka2 Nybegynder
05. august 2011 - 10:30 #5
Du kan gå ind på one.com´s forside og søge på navn så kan du se hvilken sider der ikke er opatget af andre
Avatar billede hans01 Nybegynder
05. august 2011 - 10:35 #6
Hej aka

vi bruger allerede one.com til en af vores sider.

jeg lukker lige sp. det er besvaret. tak for svarene
Avatar billede webweaver Praktikant
05. august 2011 - 10:48 #7
Husk at accepter svar eller bed dem som har hjulpet dig om at smide et svar og accepter dem. Før er tråden ikke lukket :-)
Avatar billede hans01 Nybegynder
05. august 2011 - 10:53 #8
Yes dette er en opfordring til at smide et svar erik!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. august 2011 - 11:51 #9
Jeg samler slet ikke på point, tak.