Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
04. august 2011 - 21:46 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

CD drev ikke findes?

jeg har brug for hjælp her.

jeg skaffet mig en ny pc, dog uden cd-drev i, så jeg tog cd drevet fra min gamle pc og puttet over i, men problemet er at i den nye pc kan den ikke finde mit cd drev, jeg har prøvet at skifte kabler hjalp intet, har osse kigget i min BIOS den ser heller ikke ud til at kunne finde cd drevet, har prøvet at tage et helt andet cd drev i, det kan heller ikke findes, cd drevene virker i min gamle pc, men ikke i den nye med windows 7, jeg har osse kigget efter disse upper og lower ting, dem har jeg slet ikke.

nogen der kan hjælpe mig?
04. august 2011 - 21:54 #1
1) Bærbar / Stationær ?
2) SATA baseret ?
3) Kabel mæssigt - er der styr på det ?
4) Kan 'skuffen' køre ud med 'motor' / blinker CD/DVD lampen på noget som helst tidspunkt under PowerOn ?
5) Kan den ses i BIOS's oversigt ?  (Hvis den ikke kan ses i
BIOS så kan INTET software 'se' den...)
6) ...

---

PS: Husk www.eksperten.dk/spm/943903 ???
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
04. august 2011 - 22:03 #2
1)stationær,
2)aner ikke om det er SATA baseret, det er et helt nyt asus p5q motherboard der er i? :S
3)kablerne sidder som de skal, har prøvet at skifte dem osse hjalp ik en dyt.
4) ja skuffen kan køre ud og ind perfekt, lampen lyser osse grøn de første 5 sek
5) har kigget inde i BIOS under BOOT og denf andt intet
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
04. august 2011 - 22:07 #3
der er ikke SATA stik i min cd-rom efte rjeg lige kigget, vis det er det det skulle side, har ikke lige helt forstand på sata stik
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. august 2011 - 22:42 #4
Er dit bundkort et asus p5q.E eller et asus p5q.Pro?
Hvis det er et Pro kan du tildlutte en ATA DVD/CD så skal du bruge det brede kabel der sad i den gamle PC den ene ende skal sættes i stikket lige ved siden af Powerstikket.
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
04. august 2011 - 22:48 #5
det er et asus p5q deluxe

men hat tilsluttet et asus hdd kabel(ata) i, det virker stadig ikke
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. august 2011 - 22:54 #6
Hvis det ser ud som et af disse Så skal det brede kabel sættes i på kortets venstre side det øverste.
Og ved strømstikket det nederste.
http://www.dvhardware.net/article26802.html
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. august 2011 - 22:58 #7
Du har vel husket det 4 benede molex strømstik?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. august 2011 - 23:42 #8
Hvis harddiskene kører på sata stik, skal cd drevene der kører på ide stik så ikke være master jumpet bagpå?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. august 2011 - 23:43 #9
Jeg tænker selvfølgelig hvis det sidder alene på kablet.
Er der en ide harddisk foran om skal det jo være slave.
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
04. august 2011 - 23:46 #10
220661 - nu tabte du mig ? :)

jo der er strøm på :)

Poko1. på det billede du har vist mig der, så bruger jeg det øverste bundkort, og det brede stik er sat i den dåse, nede i venstre hjørne, lige til højre fra den orange firkant
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. august 2011 - 23:54 #11
Jeg mener ille det har nogen betydning men du kan jo prøve 220661´s forslag til venstre ved det brede kabel er der 3 muligheder master slave og kabelselect prøv at flytte den lille sorte? jumper.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. august 2011 - 23:57 #12
Okay
Dine harddiske er de monteret med de små sata stik?
Og dine cd drev er de brede ide stik?
Bapå din cd drev sidder der en lille jumper, som kan stå i master,slave og cable select.
Hvis dit drev sidder alene på kablet er det muligt at jumper skal stå til master, hvor det måske nu er slave fra din gamle pc, der måske har ide harddiske i, og hvor begge dele måske er på samme kabel.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. august 2011 - 00:00 #13
Prøv også at kontrolere at kablet sidder rigt på nogle er der ikke spærre Det hak du ser midt på det på bundkortet der er en farvet markering på kablet det skal vende imod molex stikket og mod ben et på bundkortet.
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
05. august 2011 - 02:10 #14
harddisk er kun tilsluttet med det brede stik og et strøm stik
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
05. august 2011 - 02:10 #15
brede stik går så fra bundkort til harddisk og fra harddisk til cd drev
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
05. august 2011 - 02:11 #16
harddisk er kun forbundet med strøm stik og det brede stik
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
05. august 2011 - 02:12 #17
beklager alle kommentarene men det fuckede lige helt op, så kunne ikke se mine egne kommentare osv.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. august 2011 - 09:21 #18
Se lige dette billede og komenter ud fra det!
http://gratisupload.dk/vis_billede/63613/
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
05. august 2011 - 15:19 #19
der hvor der står ATA cd rom sådan ser min cd-rom præcis ud

men jeg fatter virkelig intet af det med master og slave?

og jeg har tilsluttet min hardisk som vist på øvverste billede til venstre
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. august 2011 - 15:27 #20
Hvis der er en jumper over de 2 ben hvor der står ma skal den trækkes af og sættes over hvor der står SL.
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
05. august 2011 - 16:05 #21
jumper, det er den hvide ting eller?
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
05. august 2011 - 16:07 #22
men er det på min hardisk eller cd-rom jeg skal kigge efter jumper?
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. august 2011 - 16:19 #23
Hvis du kigger på billedet af Harddisken den til venstre for oven  kan du se der sidder en lille sort jumper mellem de 2 kabler sådan en skal du også have på de 2 ben over hinanden hvor der står S L
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
05. august 2011 - 16:29 #24
kan ikke rigtig finde det sted hvor der skulle stå S L
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
05. august 2011 - 16:35 #25
http://imageshack.us/photo/my-images/856/nyny.jpg/

her er et billede af min hardisk, lige utydeligt, kan tage bedre billede vis det er. som du kan se står der en hel masse ovenover
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. august 2011 - 16:59 #26
Du gør vel ikke grin med mig?
http://gratisupload.dk/vis_billede/63627/
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. august 2011 - 17:03 #27
Din Harddisk skal blive som den er den står som master
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
05. august 2011 - 17:10 #28
grin? nej jeg er virkelig på udebane her, en stor forvirring:S

det billede du har vist ovenover er så på mit cd cdrev, der skal jumperen være i midten?
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. august 2011 - 17:17 #29
Hurra!!! og den i Hardisken bliver som den er så er Hardisken Master og CD/DVD Slave.
Og så syntes jeg at kunne se at Hardisken er en IBM eller Hitaci
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
05. august 2011 - 17:27 #30
korrekt det er en Hitachi HD

jeg kigger lige på mit cd cdrev fordi jumperen står helt ovre til højre
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
05. august 2011 - 17:37 #31
fucking hell yeah!!!

så virker det sku fint, Mange tak for hjælpen
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
05. august 2011 - 17:39 #32
hvordan giver jeg disse points ud?
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. august 2011 - 17:48 #33
Du skriver et eller andet og inden du trykker på Opret flytter du lige prikken ned til Svar (til løsninger og pointgivning)
derefter accepterer du dit eget svar jeg samler ikke point :-)
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
05. august 2011 - 18:10 #34
okay takker for hjælpen ihvertfald, har plaget mig en del, endelig fik jeg en løsning
Avatar billede 220661 Ekspert
05. august 2011 - 18:28 #35
Ja som jeg skrev i #9 og #12 så skal det jo være sat rigtigt op.
Godt du fik det til at fungere.