Avatar billede fransk_lilje Nybegynder
04. august 2011 - 16:09 Der er 2 kommentarer

Hp-bærbar driller...

Jeg sidder og bliver gråhåret over min brors Easynote TJ61.

  Den har igennem længere tid haft en tendens til at slukke. Man sidder midt i noget og så slukker den med en besked om at der er sket en fejl i windows og at den derfor lukkes for ikke at beskadige hardwaren.
  Jeg vil så formattere computeren - Har fået eksporteret alle de ting jeg skal gemme og er sådan set klar, men....

  Maskinen er købt med Windows vista home premium, som kort tid efter købet blev opgraderet til Windows 7 home premium - Der er ikke blevet lavet en recovery-disk.
  Nu sidder jeg så med en dvd-skive med windows 7 og så vil den ikke æde den. - Den skriver: 'CANNOT boot from cd - code 5' (Har læst mig frem til at der muligvis skal en BIOS-genstart til at afhjælpe det problem, men HJÆLP!!)
  Prøvede så lige at smide en skive i med XP, for at tjekke om det 'bare' var windows 7 den ikke er glad for og ender ud i, at computeren godt nok læser XP og begynder på at indlæse filer etc, men så slukker den...
- Hvad skal jeg stille op? - Nogen forslag til, hvor jeg skal starte og hvor jeg skal slutte..??

- Har skiver til xp, vista og 7 alle versioner i 32-bit.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
05. august 2011 - 11:19 #1
Hvad sker der hvis du bare tænder maskinen, hopper ind i BIOS (så den ikke loader OS) og lader den stå?
Slukker den så stadig af sig selv?

Hvilken version af BIOS har maskinen? Kan se at den version PB selv har er version 1.14 fra 2010/02/24.hbvgg
Har du prøvet at enten opdatere BIOS'en eller helt at fjerne den og lægge en ny "ren" BIOS ind?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
01. november 2011 - 13:12 #2
Afmelde "overvågning" på dette problem.
Skriv hvis du får brug for hjælp igen.