Avatar billede hvs888 Nybegynder
03. august 2011 - 19:01 Der er 13 kommentarer

adgang til nettet

jeg har en stationær og en bærbar pc. og jeg har har jeg lige sat dem begge til nettet. men min bærbar er meget hurtiger på nettet end min stationær. de begge køre over en en trådløs router fra tdc. hvorfor er de ikke lige hurtigt??? og kan man gøre noget ved det????
03. august 2011 - 19:09 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Hvordan 'måler' du det ?

Hvilken Browser ? / Version ?
Avatar billede hvs888 Nybegynder
03. august 2011 - 19:40 #2
det er xp på dem begge 2

måler ? det eneste jeg kan siger er, at det hvor de var sat op før var den den stationær der var den hurtigeste på nettet.

det skal lige siges den er ikke langsom i nogen andre ting kun når den skal på nettet.
browser? Explorer. er den der der hedder det??(ved ikke så meget om det!!!)
03. august 2011 - 19:48 #3
Må så gætte på M$ InternetExplorer 8.0 ?

http://hastighedstest.tdc.dk/
Avatar billede dr-data Nybegynder
03. august 2011 - 20:01 #4
Hej hvs888

Kan det passe (som jeg forstår det), at computerne er opstillet 2 forskellige steder?

Vægge og afstand mellem udstyr, vil have indflydelse på hastigheden/oplevelsen af selvsamme.

Prøv evt. at flytte bærbaren hen til den stationære, og foretag måling via den side som karise_larry anbefaler (fra begge maskiner, en ad gangen)

/dr-data
Avatar billede hvs888 Nybegynder
03. august 2011 - 20:17 #5
jeg har lige taget den hastighedstest fra tdc og det ligger på nøjagtigt det samme 4,4mbit og det er når de står ved siden af hinanden det er ca. 5m til routeren og den er i samme rum som begge pcérne...
Avatar billede dr-data Nybegynder
03. august 2011 - 20:35 #6
ok, bliver det værre hvis du flytter den bærbare computer?
Avatar billede hvs888 Nybegynder
03. august 2011 - 20:40 #7
nææ jeg har lige prøvet noget nyt så jeg tror jeg har spildt jeres tid jeg har lige sat kablet direte i den sationær fra routeren og nu står der jeg den køre med 100.0 mbps i lan forbindelsen men den er staigvæk meget langsommere end den bærbar så er det jo noget med den stationær der er i vejen..
03. august 2011 - 20:44 #8
...nøjagtigt det samme 4,4mbit ... - hvad er så problemet ??? Eller misforstår jeg hvad du skriver/siger ?

Selv om ...køre med 100.0 mbps i lan forbindelsen ... får du jo ikke hurtigere INTERNET forbindelse af den grund !
Avatar billede hvs888 Nybegynder
03. august 2011 - 20:51 #9
nej men den stationær er stadigvæk meget langsommere det er jo det jeg heller ik fatter noget af ...når man køre den hastighedstest på dem begge og får sammen resultat
03. august 2011 - 21:05 #10
...stadigvæk meget langsommere ... - hvordan viser det sig i praksis ?
Avatar billede hvs888 Nybegynder
03. august 2011 - 21:15 #11
den er meget langsom til at åbne de forskellige side jeg har google som starside på begge pc´erne med den stationær er næsten et minut om og have siden klar ...hvor den bærbar er klar efter 2 sek. og igen hvis jeg skifter til en anden side er den stationær meget lang tid om at loade siden, hvor den anden er klar med det sammen
03. august 2011 - 21:26 #12
... på den 'dårlige' PC ->

---

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede hvs888 Nybegynder
03. august 2011 - 21:32 #13
jeg prøver
tak for hjælpen ind til videre