Avatar billede richardski Praktikant
03. august 2011 - 16:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skjul værdi

I går oprettede jeg et spørgsmål mhp. at fjerne/skjule "#div/0!" i celler hvori der endnu ikke var retuneret et resultat hvilket firkere fint i den ene af de 2 kollonner jeg skal bruge funktionen i.

Nu er problemet bare at i stedet for at der står "#div/0!" i tomme felter skrives der nu "#VÆRDI!" i cellerne istedet.

Løsninger på at skjule "#div/0!" er beskrevet i nedenstående formler som blev bidraget med her på Eksperten i går.

=HVIS(N17<>0;N16-Q6;"")
=HVIS(ER.FEJL((N16-Q6)-Q6);"";(N16/Q6)/Q6)

Hvordan fjerner/skjuler man teksten "#VÆRDI!" i tomme celler?
Avatar billede richardski Praktikant
03. august 2011 - 16:33 #1
Det skal siges, at følgende formel "=N16-Q6" laver det rigtige resultat, men hvis cellerne er tomme for resultater/indtastninger er det jeg får meddelserne i cellerne i ovenstående indlæg!
Avatar billede natkatten Mester
03. august 2011 - 17:12 #2
Jeg vil stadig mene, at du kan benytte funktionen HVISFEJL - se Microsofts beskrivelse af denne her:

http://office.microsoft.com/da-dk/excel-help/funktionen-hvis-fejl-HA001231765.aspx
Avatar billede store-morten Ekspert
03. august 2011 - 18:06 #3
=HVIS.FEJL(Din formel; "")

Værdi_hvis_fejl  er den værdi, der returneres, hvis formlen evalueres som en fejl. Følgende fejltyper evalueres:
#I/T, #VÆRDI!, #REFERENCE!, #DIVISION/0!, #NUM!, #NAVN? eller #NUL!.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. august 2011 - 18:21 #4
Prøv:
=HVIS(ELLER(ER.TOM(N16);(ER.TOM(Q6)));"";(N16/Q6)/Q6)
Avatar billede store-morten Ekspert
03. august 2011 - 18:24 #5
Excel 2010:
=HVIS.FEJL(Din formel; "") Virker ikke i Excel 2003
Excel 2003:
=HVIS(ER.FEJL(din formel); "";din formel)
Avatar billede richardski Praktikant
04. august 2011 - 01:59 #6
Vejmand og store-morten.. smid et svar så deler i da begge forslag virker!
Avatar billede vejmand Juniormester
04. august 2011 - 02:47 #7
Kommer her......
Avatar billede vejmand Juniormester
04. august 2011 - 03:27 #8
store-morten >>  Se her, vi deler: http://www.eksperten.dk/spm/944341
Avatar billede richardski Praktikant
04. august 2011 - 08:25 #9
Håber i selv deler ligeligt :-)
Avatar billede store-morten Ekspert
04. august 2011 - 08:55 #10
Tak for point, de er fordelt :-)