Avatar billede aero Nybegynder
03. august 2011 - 10:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hjælp med formel i Excel, der kan runde ned til den nærmeste 20. i en måned.

Hej

hvis jeg har et felt der hedder G3 som er = 21-07-2011
så kan jeg have et felt G4 som så har denne formel:
=HVIS($G$8="";"";$G$8+31) det betyder at den ligger 31 dage til G3, hvilket giver 21-08-2011, jeg vil bage have den til at kunne runde ned så hvis denne nye dato er over den 20. så runder den med til 20-08-2011 selvom det er + 31 dage.

hvordan kan jeg gøre det !?
03. august 2011 - 11:03 #1
Prøv at kigge på denne liste først:
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/aero

Brugere der vender tilbage til deres spørgsmål - og får dem afsluttet - har større chance for at få den hjælp, der efterspørges!
Avatar billede aero Nybegynder
03. august 2011 - 12:33 #2
har du set der ikke er indlæg/svar på mange af dem, og da de fortsat er aktuelle har jeg ikke lukket dem.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. august 2011 - 12:35 #3
=HVIS(DAG(G8)<=20;HVIS($G$8="";"";$G$8+31);SLUT.PÅ.MÅNED(G8;0)+20)

Det kan muligvis laves mere simpel, men det var den måde jeg kunne få til at funke.........

Men, som erikjuul skriver, du bør vende tilbage til dine gamle spørgsmpl.......
Avatar billede vejmand Juniormester
03. august 2011 - 12:40 #4
Avatar billede aero Nybegynder
03. august 2011 - 13:41 #5
Vejmand

Tak for venligheden, ang. de spm. så har jeg ikke fået mail response på den så har glemt dem, men er delvis lukket nu.

Takker igen.