Avatar billede ataxx Nybegynder
02. august 2011 - 14:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

RDP får computer til at gå helt ned

Hej

Når der fra en Windows 7 enterprise, laves en alm RDP connection til en 2003 server - hvor der på serveren så bliver kørt en meget krævende excel macro, så går host computeren (den med windows 7) fuldstendig i baglås, indtil excel macroen er udført (hvilket tager over 1 time) Jeg har prøvet at google det, men kan ikke finde nogle, som har samme problem.

Er der en af jer, der har en ide til hvad det skyldes, normalt skulle det jo ikke berøre hostcomputeren, hvad der bliver kørt på en server... RDP connection eller ej.

/Rune
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
05. august 2011 - 12:23 #1
Har aldrig selv stødt på dette, så jeg har intet svar.
Men jeg er med på en lytter.

Lige en side note:
Jeg har talt med nogle kollegaer, der oplevede et lignende problem. Kender ikke helt konfigurationen på server/klient-side, da de ikke kan huske det helt præcist. Men deres løsningen skal du da have.
De opdaterede grafikkort-driveren , hvorefter deres problem var løst. Om dette skyldes held eller at fejlen faktisk lå der... det vil jeg ikke gøre mig klog på. Men det er da et forsøg værd. Om ikke andet så bliver din grafikkortdriver opdateret.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
19. august 2011 - 09:02 #2
Hej Ataxx

Har du fået løst dit problem?
Avatar billede ataxx Nybegynder
15. november 2011 - 09:15 #3
Nej jeg fandt aldrig en løsning, desværre :(
Jeg lukker spørgsmålet.