Avatar billede Silver90 Nybegynder
02. august 2011 - 10:52 Der er 14 kommentarer

Ip Adresse

Hej

Jeg har et ret underligt problem

Hver eneste gang jeg tænder min pc om morgenen og vil logge på MSN virker det ikke.
Men hvis jeg går ind i Kommandopromt og skriver "ipconfig/flushdns" og genstarter virker det. Jeg tror måske det skyldes at min pc ikke fornyer ip adresse.  ( men er langt fra sikker )

Hvad kan jeg gøre? Kan jeg få min pc til selv at forny så jeg ikke skal ind i kommandopromt hver gang?

har en Acer Aspire 7738G
bruger normalt firefox
02. august 2011 - 10:55 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Er det sket 'pludseligt' ?
Avatar billede Silver90 Nybegynder
02. august 2011 - 11:03 #2
Sorry

Win7

Ja - eller den begyndte at drille og være ekstremt langsom og den ville ikke logge mig på WOW - så jeg læste i et hjælpe fora på World of warcraft nogle forslag til hvad man kunne gøre (flushdns og Renew). og der fra har den drillet. Mener også jeg prøvede noget der hed "save" i ipconfig men er ikke sikker.
02. august 2011 - 11:58 #3
---

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede Silver90 Nybegynder
02. august 2011 - 13:13 #4
Mange af dem har jeg og bruger jeg ofte - er der andet jeg kan gøre?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
02. august 2011 - 20:05 #5
Hej..

Fix Winsock 7

Prøv at køre dette script som en .bat fil..
-------------------------------------------------
@echo off
netsh winsock reset
netsh winsock reset catalog
netsh int ip reset reset.log
echo You now have to reboot your PC!
pause
-------------------------------------------------

Link
http://windows7themes.net/winsock-fix-for-windows-7.html
Avatar billede Silver90 Nybegynder
03. august 2011 - 19:28 #6
Er du ikke sød at fortælle mig hvordan jeg gør det?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
04. august 2011 - 08:05 #7
Du skal trykke på "DOWNLOAD FIL"
og køre "Fix Winsock Win 7.bat" og derefter genstarte din computer..

Download Link.
http://gratisupload.dk/vis/63578/
Avatar billede Silver90 Nybegynder
05. august 2011 - 10:57 #8
Den gemmer som notepad fil - er det en fejl jeg skal rette?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
05. august 2011 - 11:59 #9
Ja bare gem den og start "Winsock Win 7.bat"..
Avatar billede Silver90 Nybegynder
14. august 2011 - 11:07 #10
Jamen jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal gøre det? har ikke et program der hedder det og under download får jeg kun den notepad note?

Jeg er virkelig ikke særlig god til IT så bær over med mig.
14. august 2011 - 12:12 #11
Filen SKAL SKAL hedde
Fix Winsock Win 7.bat
og IKKE
Fix Winsock Win 7.bat.txt
Avatar billede Silver90 Nybegynder
14. august 2011 - 15:49 #12
Det gør den også...
14. august 2011 - 16:04 #13
...og du siger at hvis du "DobbeltKlik" på den så vises blot en Notepad tekst ?

HøjreMusseTast - Egenskaber - Dens FULDE NAVN ???
Avatar billede Silver90 Nybegynder
14. august 2011 - 17:16 #14
Den siger det er et tekst dokument men der står ikke .txt bag efter.