Avatar billede ridder Nybegynder
02. august 2011 - 08:27 Der er 4 kommentarer

Ordrebekræftelse på mail

Vi anvender C5 version 4.3.1.268 og anvender desuden et online system (Zoho) til afsendelse af mail. Hvordan kan vi fra C5 sende ordrebekræftelser på mail uden at skulle have outlook installeret?
Avatar billede leif Seniormester
02. august 2011 - 08:33 #1
Der findes fx. PDFprinter.dk hvor den genererer en PDF samt Mail og afsender for dig. (Kræver dog I har adgang til en SMTP server)
Avatar billede ridder Nybegynder
02. august 2011 - 08:38 #2
Hej Leif,

Tak for dit svar, vi anvender allerede i dag PDFprinter og er også opmærksom på muligheden for brugen af SMTP server, men hvordan tjekker man så om bekræftelsen er gået igennem og hvordan gemmer man automatisk en kopi af den i PDF format på et fællesdrev så alle kan finde den igen?
Avatar billede leif Seniormester
02. august 2011 - 08:50 #3
Nogen ville måske bare have en mailbox hvor at der også sendes til (mener den både har CC og BCC mulighed)

Tænker du afleveringskvittering ? Nu er det sådan at fordi du anmoder om en kvittering for læsning så er det ikke sikkert du får selvom jeg læser mailen.
Avatar billede GlobaCon Nybegynder
26. august 2011 - 13:36 #4
Hej Ridder

Jeg har brugt en del tid på at rode med PDFPrinter.dk's PDF printer program.

Det er ikke svært at sætte det op til altid at gemme på et fællesdrev og du kan eventuelt løse problemet med at se om mailen er sendt, ved at sætte en af dine egne e-mail adresser BCC på alle mails der sendes via programmet.

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du har spørgsmål :)

Med Venlig Hilsen
Bent B. Pedersen
www.globacon.dk