Avatar billede k5071 Nybegynder
01. august 2011 - 23:50 Der er 4 kommentarer

afspilning af ekstern harddisk i transportabel dvd-afspiller

hej,

er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad jeg skal gøre for at kunne afspille film fra min ekstern, på min transportable dvd-afspiller?

afspilleren er en logik, model: LPD860E, 8,5"
Avatar billede komputerdk Mester
02. august 2011 - 07:47 #1
Du kan enten lave det om til DVD format (kommer jo lidt an på hvordan du har dem liggende i format mm)

hvad jeg lige kan se understøtter den DivX som er et videoformat (ofte kaldet .avi) som så skal brændes på en DVD (du kan evt. købe rewriteable som DVD-RW  - på edbpriser kan du finde priser, da de er MEGET billigere i sverige og tyskland)

hvis den har SD kort, kan det være du kan lægge avi filerne ned på den.. det kan være de skal hedde .divx

for at konvertere fra de formater du har er der masser af guides her:

http://www.videohelp.com/convert

For at encode i DivX skal du hente http://www.divx.com/en/software/download/start
Avatar billede fuglen1 Novice
08. august 2011 - 15:30 #2
Er ret sikker på at den kun tager imod fat32 men det er vel bare at prøve med ntfs

Der udover så skal filerne på harddisken være i et format som afspilleren understøtter.
Avatar billede k5071 Nybegynder
08. september 2011 - 08:20 #3
okay tak, men jeg har prøvet at formatere harddisken og sat den til, både som fat32 og ntfs.

jeg har også prøvet at ligge nogle filer over på at sdkort, have video-filer på som er .dvix/.avi, men det gider ikke virke ligemeget hvad jeg gør
Avatar billede komputerdk Mester
08. september 2011 - 17:03 #4
det er nok ikke lige til.. din harddisk skal formodentlig kun have 1 primær partition og formateret med FAT32..

Kan du se filerne på SDkortet??

hvis ja, der findes mange måder at lave en AVI fil på..

det skal nok være DIVX 5.0 eller noget i den retning (da den er ret gammel) og lyden vil jeg tro skal være MP3 eller wav...

problemet er at der er rigtig mange faktorer som du skal være opmærksom på fx

opløsning, FPS, video codec (samt bitrate for disse etc), audio codec etc..

bedste bud prøv

http://www.angler.dk/exp/944200.avi
http://www.angler.dk/exp/944200.mpg