Avatar billede guldfisken1982 Nybegynder
01. august 2011 - 19:09 Der er 14 kommentarer

Usb driver, til en usb

Hej
Jeg har købt mig sådan en USB 2.0 Mini Hub 4 Port
Men jeg havde ikke lige set den kun kunne bruges til Windows® 98/2000/Me/XP, MacOS 8.6 +..
Nu er det sådan, at jeg har windows 7, øv også,
Nogen der ved om man kan få en driver, så man kan få den til at virke af lige vel?
Den jeg har købt, er fra nierle.dk
http://www.nierle.com/dk/artikel/7079/USB_2.0_Mini_Hub_4_Port.html
Jeg prøvede også at genstarte, så gik den helt amok, og jeg skulle gå i bios, og lave nogen indstillinger. før jeg kunne starte computeren,,, men tog jeg usb hubén fra kunne jeg godt starte windows normalt,,,,,
Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2011 - 19:19 #1
Sikkert ikke vil jeg sige. Du har heldigvis ikke mistet en formue på den.
Windows 7 skal du da ikke sige øv til. Måske mere til du ikke så dig for før du tykkede "køb".
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2011 - 19:20 #2
tykkede = trykkede  sry
Avatar billede guldfisken1982 Nybegynder
01. august 2011 - 19:24 #3
ja, bare øv, man har skruet den op under skrivebordet, og finder først ud af, at det ikke virker bagefter :o) men hvis man havde xp, kunne man så ikke tage driveren, og føre over i 7eren
01. august 2011 - 19:41 #4
WIN7 HAR driver til den form for USB ting!

Det med BIOS er nok noget med eksempelvis
* First Boot Device (Må IKKE være USB)
- check lige det...

Du kan ikke 'bare' ta en XP driver og 'overføre' til WIN7...

---

Psssst: www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/guldfisken1982 Point ude: 240 ? - har du styr på disse gamle spørgsmål ???
www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2011 - 19:42 #5
de er alt for forskellige fra hinanden, så den tror jeg ikke på.
Og der fulgte vel ikke software med i dette køb.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2011 - 19:45 #6
#4 Så havde den da blevet installeret når den blev puttet i.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2011 - 19:48 #7
Det er heller ikke alle computere der kan bruges sammen med win 7. Bruges der en gammel version hardware i den vil der ikke blive lavet drivere til den. Pris 38 kr siger vel det hele
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. august 2011 - 20:01 #8
Jeg tror nærmere du har beskadiget den som Karise_Larry skriver skal der ikke drivere i ti win7 jeg har en hub af de aller første der kom på markedet og at der medfulgte drivere var det for di de ikke var indbygget i Win98
Avatar billede zetto123 Nybegynder
01. august 2011 - 20:45 #9
er du egentlig sikker på at den usb port du sætter den i er 2.0?
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. august 2011 - 20:56 #10
Har også en hub der står XP på som nyeste OS. Den virker ikke optimalt i Win7. Finder hubben, men kun som 2 ports, og der er 4...

guldfisken1982> har du slået USB Legacy support til i Bios?
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. august 2011 - 20:57 #11
#9
Det har intet at sige.
Avatar billede guldfisken1982 Nybegynder
02. august 2011 - 08:14 #12
USB Legacy support er slået til, men det funkere ikke en dyt,,, gider ikke rode med det mere, tager ud og køber en ny, her senere
02. august 2011 - 08:34 #13
PS: Prøv den lige på en anden putter ???
Avatar billede guldfisken1982 Nybegynder
02. august 2011 - 08:53 #14
prøvede den lige på konens computer, der virker den heller ikke, den får også hendes usb mus, til at stoppe med at virke, tror sku den er defekt,