Avatar billede lyden Nybegynder
01. august 2011 - 16:28 Der er 1 løsning

100% Sort & Overprint i InDesign

Hej!

Jeg får artwork retur udarbejdet i InDesign fra trykkeri med følgende kommentar:

Tekst og objekter skal være 100% sort. - Det er klaret!

Tekst og objekter skal være sat til overprint. - Dette er ikke løst for mig.

Jeg kan se at der under preferences i InDesign kan hakkes af i overprint, men den er slået til, og jeg fik det retur igen. Dvs. tekst og objekter var alligevel ikke sat til overprint. (synes også umiddelbart at der kun nævnes RGB og ikke CMYK.)

Jeg finder så under menuen Attributes at man sætte kryds i overprint fill og overprint stroke. Er det så der, det har en effekt på min tekst og objekter, og vil de så stå som overprint? (vil sq helst ikke have skidtet retur igen)

Tak på forhånd.....
Avatar billede lyden Nybegynder
31. august 2011 - 13:47 #1
Nå, mine egne formodninger var korrekte.... svar!