Avatar billede grafik-anders Mester
31. juli 2011 - 17:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner jeg de underlige prikker fra mit password textField?

Ja, - jeg ved godt, at der skal være prikker, når man skriver et password, men der er også prikker før man starter på at skrive. Det er sikkert super simpelt, når man lige ved det - hvordan får jeg feltet helt tomt?

Man kan se det på min udviklingsside: http://www.shape.dk/test.php

/A
Avatar billede pstidsen Novice
31. juli 2011 - 18:01 #1
Feltet er helt tomt når jeg går ind på siden.

Jeg bruger Opera 11.50
Avatar billede mrgumble Nybegynder
31. juli 2011 - 18:08 #2
Feltet er også tomt hos mig.
Enten er det din browser der husker et kodeord, eller også er det i dit script, at du kommer til at indsætte en værdi i boksen.
Avatar billede pstidsen Novice
31. juli 2011 - 18:12 #3
Prøv i Google Chrome, Opera eller Firefox at højreklikke i feltet og trykke nogle i retningen af "Inspicer element" eller "Undersøg element" og ret type="password" til type="text".
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
31. juli 2011 - 18:16 #4
feltet er tomt med mindre du har noget stående i value, mit gæt vil være du har sat den til at huske pw, på din maskine
Avatar billede majbom Novice
31. juli 2011 - 18:25 #5
mit bud er også det samme som ronols - det må være fordi din browser husker koden - ind og fjern det i indstillingerne

-> pstidsen - det er jo ikke det problemet er - det skal være et pw-felt, det skal bare være tomt
Avatar billede pstidsen Novice
31. juli 2011 - 18:32 #6
#5:
-> pstidsen - det er jo ikke det problemet er - det skal være et pw-felt, det skal bare være tomt
Du kender tydeligvis ikke denne fidus. Hvis han gør som jeg siger kommer prikkerne væk og bogstaverne bagved frem. Så kan han se om det er hans password, som kommer frem. Hvis det er det, så er det fordi browseren husker password, hvis ikke er problemet et andet :)

Siden bliver normal efter et tryk på F5 ;)
Avatar billede olebole Juniormester
31. juli 2011 - 18:45 #7
<ole>

Lad os lige holde fast i, at ingen af os andre ser det pågældende problem. Enten er det altså ganske almindelig autoudførelse, eller også er det Harry Potter, der er på spil.

Naturligvis kan man lede højt og lavt efter hekseri og spøgelser, men det er nok ganske fornuftigt at antage, autoudfyldelse er 'skurken'. Tættere på begrebet 'indlysende' kommer man næppe  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
31. juli 2011 - 18:49 #8
Autoudførelse af passwords bør i øvrigt altid være slået fra - med mindre, man i bogstavelig forstand er lænket til maskinen døgnet rundt, så ingen kan komme til den - og at den er fyskisk umulig at stjæle
Avatar billede grafik-anders Mester
31. juli 2011 - 19:02 #9
Ups-ja, - jeg havde husk adgangskoder på i firefox. Det er da godt nok en lidt farlig funktion, som firefox har der - der må være mange rundt omkring, som ikke tænker over konsekvenserne af det.

Det må være 'mrgumble', som jeg skylder takken, Send gerne et svar?

og også tak til jer andre :)

Mvh.
Anders
Avatar billede pstidsen Novice
31. juli 2011 - 19:04 #10
lol, den funktion har de fleste browsere da og jeg bruger den med glæde! Kom bare og stjæl min computer *G*
Avatar billede pstidsen Novice
31. juli 2011 - 19:05 #11
Forresten er #3 en genial metode til at manipulere sider. Så kan man se hvordan det ser ud i browser med det samme!
Avatar billede majbom Novice
31. juli 2011 - 19:19 #12
-> #6 - sorry, jeg havde ikke læst dit indlæg korrekt. jeg havde ikke set at det var i "debug"-mode du ville ændre det. beklager :)
Avatar billede grafik-anders Mester
31. juli 2011 - 19:43 #13
Hej alle

Da man roligt kan kalde mig uerfaren har jeg lige et par spørgsmål mere her på eksperten, som nogle af jer måske kan hjælpe mig med? Man skal jo starte med at kravle, før man kan gå, men jeg kan bare næsten ikke vente med at blive klogere - så please :)

http://www.eksperten.dk/spm/944110

,,, og som sagt:

mrgumble > så send gerne et svar til denne her!

/A
Avatar billede grafik-anders Mester
06. marts 2012 - 21:02 #14
Ingen svar - suk!!!, - jeg lukker nu