Avatar billede Claus Wøbbe Juniormester
31. juli 2011 - 15:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvor bruges et navngivet område?

Hvordan kan jeg se, hvor i et regneark jeg bruger et defineret, navngivet område?
Alternativt, kan jeg på én eller anden måde konstatere, at et navngivet område ikke anvendes nogen steder?
Avatar billede natkatten Mester
31. juli 2011 - 15:58 #1
Der findes faktisk en genvejstast til at vise navngivne områder, nemlig <F3>. Hvis der er navngivninger, så vil du kunne få indsat navne og adresser på disse på et valgfrit sted i det åbne regneark.
Avatar billede natkatten Mester
31. juli 2011 - 16:06 #2
Mig bekendt findes kan man ikke umiddelbart få vist, om et navngivet område rent faktisk benyttes. Jeg ved ikke, om dette kan kodes vha. VBA.
Avatar billede natkatten Mester
31. juli 2011 - 16:09 #3
Har lige Googlet og fundet ud af, at der en add-in, som kan benyttes til at håndtere navngivne områder:

http://www.jkp-ads.com/OfficeMarketPlaceNM-EN.asp

Vil selv prøve at downloade og installere denne add-in.
Avatar billede store-morten Ekspert
31. juli 2011 - 16:32 #4
Lige over calle A1 er der en boks der viser A1 hvis den er aktiv.
Klik på "Boksen navn" (som den hedder) pil til højre.
Vælg her det navngivne område du vil tjekke om det anvendes nogen steder?
Med markering --> 'Formler' --> 'Formel revision' vælg 'Spor efterfølgende'
Så kommer der pile der pege på celler med formler. (Hvis der er nogen)
Avatar billede store-morten Ekspert
31. juli 2011 - 16:42 #5
Celler på samme side = blå pile
Celler på andre sider = stiplet sorte streg med ark symbol.

Dobbelt klik på blå pil = cellen markeres (aktiveres)
Dobbelt klik på stiplet sorte streg = Dialog boks, dobbeltklik på den/det celle/ark du vil hoppe til.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2011 - 17:23 #6
Zoom til en procent mindre end 40%, for eksempel 39%.

Hans
Avatar billede Claus Wøbbe Juniormester
31. juli 2011 - 17:46 #7
Jep - det virker - superb. Lægger du svar, store-morten?
Avatar billede store-morten Ekspert
31. juli 2011 - 17:54 #8
Det gør jeg så ;-)