Avatar billede mopil Nybegynder
30. juli 2011 - 18:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Rar filoverførsel

Jeg vil nedtage en firmwareopdatering fra agknordic.com som åbenbart ligger i en rar.fil, klikker og og får vinduet "åbn" eller "gem" - vinduet bliver blankt, uanset åbn eller gem vælges, og op popper den samme rude igen med åbn/gem, og intet andet sker. Hvad gør jeg forkert

Hvis jeg skal bruge et (gratis) program til at åbne, kan i så anbefale et? (eller burde det være i pc-en?)

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede PacManiac Nybegynder
30. juli 2011 - 19:05 #1
Du skal bruge et program der hedder WinRAR til at udpakke filerne med.

Det er gratis for private brugere.
Det kan hentes her: http://www.rarlab.com/download.htm
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
30. juli 2011 - 19:17 #2
Hej..

-kan du ikke lige skrive linket til filen hvis du ikke kan få det til at fungere ?
Avatar billede mopil Nybegynder
30. juli 2011 - 19:55 #3
Det lykkedes fint med win-rar - jeg kan læse firmwarevejl. og nedtog så firmwareopdt. som nu hedder en ap fil og ikke lader sig åbne. Men det er måske heller ikke meningen? Skal den blot overføres til usb nøglen som den er?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juli 2011 - 20:08 #4
jeg gætter umiddelbart på, at agknordic.com har et program, der indlæser ap-filer. Det står sikker i firmwarevejl, som du nok bliver nødt til at læse... ;)
Avatar billede mopil Nybegynder
30. juli 2011 - 20:30 #5
Ja, det er jo muligt det ligger i dvb-t boksen. I vejl. står blot:
Copy update file to usb dongle. Og derefter (som vanligt på dårligt engelsk) hvad man så skal gøre. Jeg går således ud fra, den uåbnet skal overføres til usb. Hører jeg ikke noget fra jer, prøver jeg i morgen!
Avatar billede PacManiac Nybegynder
31. juli 2011 - 01:25 #6
RAR-filer er pakkede filer. Man pakker dem så de fylder mindre og gør download af flere filer lettere.

Du skal derfor udpakke RAR-filen og overføre den fil du får, til din USB nøgle. Jeg går ikke ud fra at .ap er et pakke format det er meningen man skal kunne åbne. Så prøv du bare det :)
Avatar billede mopil Nybegynder
31. juli 2011 - 08:03 #7
Jeg har udpakket rar-filen og vil så overføre ap-filen til usb nøglen, men får, uanset om jeg trækker eller kopierer beskeden:
"Det er ikke muligt at kopiere MTC etc... Den angivne fil blev ikke fundet. Fik også åbnet ap-filen i win-rar, men heller ikke indholdet
her lader sig kopiere!

Hvad gør jeg så nu (eller hvad gør jeg forkert).
Avatar billede mopil Nybegynder
31. juli 2011 - 12:25 #8
Ups - før i rykker håret ud af hovedet, vil jeg lige fortælle, jeg kom på den ide at tage en anden usb-nøgle - og nu ville filen pludselig gerne lade sig kopiere. Nu er det så blot om boksen (mpeg-4) vil sluge meddelelserne. Det hører i om snarest, så vi kan få sagen afsluttet.
Avatar billede mopil Nybegynder
31. juli 2011 - 13:23 #9
Jo,nu lykkedes det, og opdt. er indlæst i maskinen - om det så nytter er en anden sag.

Vil gerne give points til PacManiac, men du skal vist sende et svar, såhvidt jeg kan forstå.

Men tak til alle, der kom med hjælpsomme bidrag.
Avatar billede PacManiac Nybegynder
02. august 2011 - 02:12 #10
Godt at du fik det til at virke :)
Avatar billede PacManiac Nybegynder
02. august 2011 - 02:14 #11
Nu håber jeg ikke jeg dubbelt poster, men det ser ikke ud som om min tidligere besked vil vise sig.

Men godt at du fik det til at virke :)