Avatar billede sonic1978 Nybegynder
28. juli 2011 - 20:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dell Inspiron 1720

Hej.

Jeg har en Dell Inspiron 1720 som jeg lige har formateret.
Nu har jeg fået opdateret til og med service pack 2
men hver gang jeg genstarter popper der et vindue op hvor den siger at min Bluetooth ikke er installeret korrekt så installer jeg driveren som følger med computeren da jeg købte den,
Så siger den at jeg skal aktiver bluetooth ved at trykke Fn+F2 eller på on-off radioknappen. det virker heller ikke og har ikke nogen radioknap.

Når jeg går ind i enhedshåndtering kan jeg så se at der er et gult udråbstegn ved enheden ( Broadcom Bluetooth Download Device )
Har forsøgt at fjerne enheden og så genstarte og installere igen med samme reultat.
Bluetooth har virket fint de sidste 2,5år selv om jeg har haft formateret harddisken flere gange.
Er der nogen som har nogen gode bud på hvad der er galt og hvad jeg kan gøre?
Jeg er helt grøn på dette område, så skal nok have det skåret ud i pap ;o)

Håber i kan hjælpe.
28. juli 2011 - 21:02 #1
...har formateret....
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede teknik Juniormester
28. juli 2011 - 21:09 #2
Inden du "fjerner enheden", så prøv, - i enhedshåndtering, at vælge egenskaber for enheden. - fanen driver, - og knappen "fjern driver"(avanceret).

Det forhindrer windows i automatiskat installere de gamle "defekte" driverfiler
- inden!  du selv kan nå at insatallere den nye driver.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede sonic1978 Nybegynder
28. juli 2011 - 21:15 #3
Sorry. en lille tænketorsk Det er Vista Home Premium ;o)
Avatar billede sonic1978 Nybegynder
28. juli 2011 - 22:07 #4
Hej teknik.
Tak for dit svar.

Jeg har prøvet 2 ting.

jeg fjerner driveren som du har beskrevet, og installeret den igen uden genstart. det virkede ikke.
Så prøvede igen at fjerne driveren og så genstartede Vista. Når vista er startet op siger den at der er fundet ny hardware, den beder mig om at installer fra cd, når den søger finder den ikke noget og melder så tilbage at hardwaren ikke er korrekt installeret.
Så finder jeg driveren på cden og installer den hvor den så kommer med at jeg skal aktiver den med Fn+F2
Men er desværre ikke kommet så meget videre ;o)
29. juli 2011 - 07:16 #5
Psssst: Bare til en anden gang -> Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede teknik Juniormester
01. august 2011 - 03:09 #6
OK
...og er der så fortsat "gult udråbstegn" på enheden i enhedshåndtering?
Avatar billede sonic1978 Nybegynder
01. august 2011 - 16:24 #7
JA så snart jeg prøver at installer driverne kommer det gule udråbstegn frem. og så beder den mig om at aktiver med Fn+F2 eller annuller installering.
Avatar billede teknik Juniormester
03. august 2011 - 23:06 #8
ok.

En software løsning til at tænde for adapteren skulle være her
http://ftp.us.dell.com/network/R159805.EXE

...forudsætter at det er en model 355 adapter, som så vidt jeg lige kan hitte ud af er standard i din PC.

sakset fra siden her
http://support.dell.com/support/topics/global.aspx/support/kcs/document?docid=272206#Issue2