Avatar billede dexo Nybegynder
02. august 2001 - 10:54 Der er 15 kommentarer

Windows Xp og NAT

Jeg har lige instaleret WindowsXP RC1 og alt køre fint undtaget mit internet , jeg har ADSL sim er på min server som køre \"Sygate Internetsharing\" vilket virker fint bade på min win98 og min winME maskine, jeg har sat min IP adresser op som jeg alttid har gjort min IP er 10.0.0.11 Subnet 255.255.255.0 og min gateway og DNS er så serverens ip 10.0.0.30

Hvad gør jeg forkert?

P.S mit netkort er et 3com 3c905
Avatar billede burningice Nybegynder
02. august 2001 - 12:37 #1
dvs. at clienterne kan komme på nettet, men din winxp kan ikke ??
Avatar billede dexo Nybegynder
02. august 2001 - 18:52 #2
Ja jeg har fire pc\'er en server der køre win98 og Sygate software og 3 clienter som køre win98/winME/winXP de virker alle undtagen min XP maskine
Avatar billede burningice Nybegynder
02. august 2001 - 19:04 #3
uhm... hvordan er tcp/ip indstillingerne for netkorten på win XP??
Avatar billede dexo Nybegynder
03. august 2001 - 09:24 #4
Som på de andre maskiner min ip er sat til 10.0.0.11 subnet 255.255.255.0
gateway + DNS er sat til 10.0.0.30, dog er der både på win98 og winME noget der heder host og domain hvor jeg så her skrivet Server og Domain , men jeg kan ikke finde de 2 ting i XP
Avatar billede burningice Nybegynder
03. august 2001 - 09:43 #5
du skal ikke have samme gateway på serveren som på dine klienter.

ang. host og domain finder du host under egensakber for denne computer>netværks id

domain finder du under tcp/ip indstillinger>advanced>dns
Avatar billede dexo Nybegynder
03. august 2001 - 09:57 #6
undskyld det er nok mig der ikke forklare det ordenligt jeg har ikke nogle sat gateway på min server men gateway\'en på clienterne er sat til min servers ip 10.0.0.30 og det virker på alle undtagen XP , men tak fordi at du fortalte mig hvor jeg finder domain og host, det vil jeg hjem at prøve :)
Avatar billede burningice Nybegynder
03. august 2001 - 10:10 #7
jamen så er det da derfor det ikke virker... der skal nemlig være en gateway, men det skal være ip\'en på din router
Avatar billede dexo Nybegynder
03. august 2001 - 10:39 #8
nu er vi snakket forbi hianden igen jeg har ikke nogen router men et stykke software der \"lader som om det er en router\" (Sygate) så IP på min router (som jeg ikke her) er ip\'en på min server hvor det software til at dele internet med ligger.

Så min server behøver ikke nogle Gateway da den her ADSL direkte på den og derfor ikke behøver at komme igennem min (Router).

Men som sagt vil jeg prøve at skrive Host og Domain ind der hvor du fortalte mig at jeg kunne finde dem :)
Avatar billede burningice Nybegynder
03. august 2001 - 11:12 #9
der må der være en router så maskinen hvor sygate er installeret på kan komme på nettet
Avatar billede nuki Nybegynder
03. august 2001 - 11:16 #10
>>Dexo

Slet Win XP det er noget værer crap det kan ikke engang køre Divx.

-Nuki
Avatar billede dexo Nybegynder
03. august 2001 - 11:49 #11
Nej der er ikke nogen router der er et teledanmark ADSL modem og et ATM netkort og så et ethernet netkort til at dele det ud til de andre maskiner :)
Avatar billede dexo Nybegynder
03. august 2001 - 11:50 #12
Og nej jeg gider ikke at slette min Xp da den køre suverent med alt andet ind mit internet.
Avatar billede dexo Nybegynder
04. august 2001 - 22:28 #13
Jeg har slev fundet en løsning jeg bruger bare teledanmarks DSN server då virker , men tak for de mange gode råd
Avatar billede atlanta Nybegynder
09. august 2001 - 10:38 #14
jeg vil gette på at der er Sygate der ikke understøtter XP inu???
Avatar billede nico76 Nybegynder
22. august 2001 - 16:32 #15
Til Nuki
Ehnm ikke køre DivX
Det var da underligt det køre udemærket her på XP RC2 :-)
Har du overvejet, at installere et divX codec ?