Avatar billede andersbl Nybegynder
27. juli 2011 - 23:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Få tættest busstop/station fra given position fra Google Maps

Hej Eksperter
Nu har jeg søgt i tre dage, men uden at finde noget jeg kunne bruge til noget.

Jeg har en bestemt latitude longitude og ønsker ud fra den at finde den/de nærmeste stoppe steder for offentlig tranport. Ved at Google Maps har alt fra rejseplanen og at de kan converterer resultaterne til xml/jason, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg kan søge efter det rigtige i url'en for Google Maps.

Jeg ved at man kan skrive "bus stop" og få alle stops:
http://maps.google.dk/maps?q=bus+stop&hl=da&sll=55.703454,12.527385&sspn=0.013759,0.043988&z=15
Kan se det er en bestemt kategori, men ved ikke hvordan jeg fx lattitude for din omliggende stoppesteder.

Ved at man kan i Javascirpt/java vælge kategorier, så man fx kan vise alle golfklubber i et område, så man må kunne søge i kategorier på en eller anden måde.

Det er vigtigt at understrege at jeg ønsker den tætteste placeringen af et stoppested/tog station.

TAK FOR HJÆLPEN
Avatar billede andersbl Nybegynder
28. juli 2011 - 10:42 #1
Jeg har nu furndet ud af at rejseplanen fri giver denne infomation.
http://labs.rejseplanen.dk/data_brug/retningslinjer_for_databrug/

Man skal bede om at få et url til dette. Har skrevet til dem, men er der andre der benytter denne service eller løser folk problemet på en anden måde?
Avatar billede andersbl Nybegynder
28. juli 2011 - 12:07 #2
lukker selv, har fundet svar