Avatar billede jakobverner Nybegynder
26. juli 2011 - 19:35 Der er 11 kommentarer

Tilføj google Analytics kode til Sitecore

Jeg skal have tilføjet min Google analytics sporingskode til vores Sitecore hjemmeside. Som bekendt skal sporingskoden placeres lige foran </head> tagged. I mit tilfælde på forsiden.

Og hvordan for jeg så gjort det?

På Sitecore har jeg adgang til den administrationssiden og har fra administrationssiden rettigheder til at gøre alt.
Avatar billede olebole Juniormester
27. juli 2011 - 03:55 #1
<ole>

http://tinyurl.com/3zkuzqz  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede jakobverner Nybegynder
27. juli 2011 - 13:18 #2
Hmm, Olebole

Jeg kan godt se din pointe, selvom den er fremført pænt provokerende og selvom du vist ikke helt har forstået alle dele af spørgsmålet.

Jeg har googlet præcis det du googler, og der er ingen af de beskrivelser der viser, hvordan jeg kan editere en den template eller en master der indeholder </head> tag'ed på forsiden, vha. administrationsbrugerfladen i Sitecore?
Avatar billede jokkejensen Novice
27. juli 2011 - 14:48 #3
jo du skal bare benytte IE, gå til login siden www.domæne.dk/sitecore, vælge "desktop" mode i view, så har du under developer mulighed for at editere skabeloner, hvis developer sektionen ikke har været benyttet før, kan det desværre resultere i en helvedes masse tegnsæt fuckeri, så ... pas på, du bør have en adgang til FTP/Server parat. Og det bør løses herigennem.

JEg har kun arbejdet i sitecore siden v5, så er den ældre er jeg ikke sikker.

Men,..

1: Desktop mode
2: "sitecore/start" knappen -> Developer -> File manager -> gå til mappen "layouts"
3: dobbleknock layoutet.

Du kan ved at markere et item, gå til presentation og details, for at se masterpage/contentplaceholder hierakiet.

/J
Avatar billede jakobverner Nybegynder
27. juli 2011 - 15:23 #4
Det var præcis det jeg skulle bruge!
Tak for svaret, og smid et svar jokkejensen.
Avatar billede jokkejensen Novice
27. juli 2011 - 15:45 #5
np, og tag dig ikke af ole, han er altid fremført ret provokerende :D..

@ole >> long time no see :)
Avatar billede jokkejensen Novice
27. juli 2011 - 15:45 #6
grrr svar
Avatar billede olebole Juniormester
27. juli 2011 - 15:57 #7
Der er intet i spørgsmålet, der peger mod, at spørgeren har gjort noget for selv at løse problemet eller finde info (hvilket absolut ikke ville have været et særsyn på Eksperten).

Jo mere, man oplyser i spørgsmålsteksten, jo bedre og mere præcis information får man. Simple as that  *o)

- og hej Jokke ... godt at 'se' dig. Du glemte nu at sige, at folk med orden i argumentationen overordentlig sjældent føler sig provokeret af mine kommentarer  *D
Avatar billede jokkejensen Novice
27. juli 2011 - 16:11 #8
ja, den glemte jeg - men det får mig jo også til at stå som en idiot når jeg skriver "altid fremført ret provokerende" :)
Avatar billede olebole Juniormester
27. juli 2011 - 16:34 #9
Synes du? Tjah - mig fik det til at genkende dig!  *LoL*

"Hvaaaad ...?!??!! MIG ... provokerende ...?!?!! Narrrrj, det kan du ikke mene"

Just kidding!  *D
Avatar billede jakobverner Nybegynder
27. juli 2011 - 18:37 #10
Spørgsmålet tilvejbringer præcis den information der er nødvendig for at jeg kan få svar på det jeg ønsker at vide.
Avatar billede olebole Juniormester
27. juli 2011 - 19:30 #11
Der er i sandhed intet så vederkvægende som at høre en ufarvet, upartisk og ikke mindst objektiv bedømmelse!  =)