Avatar billede henrik25 Nybegynder
26. juli 2011 - 08:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Router og efterfølgende switch/bridge ??

Hej.

Jeg har i dag en home duo boks (router) fra TDC stående i stuen. Her er min NAS, mediaplayer MM kablet tilsluttet og computerne går trådløst på. Alt virker fint.

Min udfordring er at jeg skal flytte. I det nye hus er der kun telefonstik i køkkenet. Min NAS + mediaafspiller står i stuen og SKAL være kablet koblet sammen.

Al min internetadgang må gerne foregå trådløst. Men i mit interne netværk i stuen skal der være kabler.

Kan jeg købe en switch og sætte inde i stuen. Koble den trådløst til min router fra TDC (som står i køkkenet) og så smide kabler i switchen fra NAS + media afspiller ?

Vil NAS og media afspiller så kommunikere direkte via kablet eller vil de altid skulle forbi routeren (igen trådløst..) ?

Håber der er en måde at løse problemet på.
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. juli 2011 - 09:01 #1
Det korte svare er ja, der vil dog gå noget trafik til routeren, der jo skal fungerer som DHCP server og måske også intern DNS. Alt data vil dog kunne gå mellem de to enheder på switchen
Avatar billede henrik25 Nybegynder
26. juli 2011 - 09:15 #2
Det er ikke noget problem at switchen kommunikere med routeren. Bare den ikke skal sende min film frem og tilbage trådløst mellem min NAS og mediaplayer som står lige ved siden af hinanden :)

Men betyder det at jeg kan købe en trådløs switch og så skal sætte den op som brigde ?
Findes der evt en guide :)
Der må da være mange andre end mig der har den udfordring :)
Avatar billede henrik25 Nybegynder
02. maj 2012 - 13:47 #3
Intet svar. Napper den selv