Avatar billede KHHP Juniormester
24. juli 2011 - 22:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skrifttyper er installeret, men kan ikke findes i diverse programmer

Hej
Som overskriften siger, så har jeg forsøgt at installere nogle nye skrifttyper.
Skrifttyperne skulle jo kunne findes i alle mine programmer, ligesom i Windows, når jeg installerer en ny skrift.
Har forsøgt at finde dem i både PhotoShop CS5 og iWork '09, men de dukker ikke op.
Her er screenshot fra Skriftbog, efter installation af skrifterne: http://dl.dropbox.com/u/36022188/Sk%C3%A6rmbillede%202011-07-24%20kl.%2021.55.45.png
Har også prøvet at kopiere dem over i computer inde fra skriftbog, men det gav heller ikke noget.

Skal man gøre noget specielt for at få det til at virke?
Skrifterne er af filtypen TTF.
Jeg kører Mac OS X Snow Leopard.
Skrifterne lå oprindeligt på min Windows computer med Windows 7, men eftersom jeg fik en Mac med en del flere "hestekræfter", har jeg valgt at flytte alt mit billed- og videoredigering over på min Mac.
Avatar billede egonspock Seniormester
24. juli 2011 - 22:42 #1
Har du prøvet at kontrollere skrift - i Arkivmenuen vistnok?
Avatar billede KHHP Juniormester
24. juli 2011 - 22:52 #2
Ja, den melder ingen fejl, men de er stadigvæk ikke i nogen af mine programmer.
At genstarte computeren hjælper nok heller ikke eller?
Avatar billede egonspock Seniormester
24. juli 2011 - 23:36 #3
Tjo, det kunne det måske godt. Men måske er det font cachen, der er gået i udu, og at det ville hjælpe med at slette den med f. eks. Yasu fra http://jimmitchell.org/projects/yasu
Avatar billede KHHP Juniormester
24. juli 2011 - 23:56 #4
Prøvede at markere:
clear system font cache
clear local font cache
clear user font cache

men det virker stadig ikke.
Når jeg prøver at åbne Yasu igen får jeg denne. http://dl.dropbox.com/u/36022188/Sk%C3%A6rmbillede%202011-07-24%20kl.%2023.54.03.png
Avatar billede egonspock Seniormester
25. juli 2011 - 00:27 #5
hmm, har du prøvet at installere en af fontene for alle brugere på maskinen og ikke kun din egen?
Avatar billede KHHP Juniormester
25. juli 2011 - 00:39 #6
Hvis du mener at jeg markere min font og kopiere den over i Computer, og sletter den i bruger, så JA, det gjorde jeg inden jeg kørt Yasu, men har lige prøvet igen, men uden held.
Avatar billede KHHP Juniormester
28. august 2011 - 14:08 #7
Lukket