Avatar billede laffa Nybegynder
24. juli 2011 - 18:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

VPN - Waoo

Hej alle :)

Jeg bruger BeeVPN, og har snakket med dem om hvad det kræver for en router at bruge deres VPN system, sådan at alle i hjemmet er krypteret...

De siger det kræver:
Routeren skal understøtte IPsec med Xauth udvidelsen.

Men jeg har en standard router fra Waoo en tilgin:HG1311 - Kan denne dette?
Avatar billede chalde Seniormester
24. juli 2011 - 19:14 #1
Det ser ikke sådan ud: http://www.tilgin.com/Global/Marketing%20Documentation/TILGIN_HG1300_100608.pdf

Men det er også de færreste billige og/eller standardroutere der giver mulighed for andet end VPN Passthrough.
Avatar billede laffa Nybegynder
24. juli 2011 - 19:19 #2
Sådan noget lort :P

Er der mulighed for at man kan forbinde en router længere nede i keden?

Altså at din tilgin stadig er DHCP, men vi har nemlig flere routere i huset, kan man så få de andre til det (hvis de understøtter)???
Avatar billede laffa Nybegynder
24. juli 2011 - 19:30 #3
Og i så fald ikke...

Kan i så anbefale nogen LINKSYS routere???

kan denne fx?

http://www.proshop.dk/Netvaerk-Router/Linksys-E2000-Advanced-WirelessN-Router-2230039.html

De skriver den kan VPN passtrough, men kan den også understøtte Xauth udvidelsen.???
Avatar billede chalde Seniormester
24. juli 2011 - 20:07 #4
VPN Passthrough løser ikke dit problem, da det bare tillader VPN trafik. Du skal have en router der kan agere VPN klient (og dertil med den påkrævede standard).
Avatar billede laffa Nybegynder
24. juli 2011 - 21:31 #5
??????
Avatar billede laffa Nybegynder
26. juli 2011 - 18:32 #6
Har lige snakket med Waoo... Og de siger det godt kan lade sig gøre :)

Så tager selv pointsne
Avatar billede LandstadRasker Nybegynder
18. august 2011 - 21:48 #7
Hey

Jeg kan ikke lure hvad jeg skal gøre ved min HG1311 for at der er åbent for VPN (etableret via min Synology DS209+II)... :-/

Kan den overhovedet det?

På forhånd tak!
Avatar billede chalde Seniormester
18. august 2011 - 22:12 #8
Du blander lidt tingene sammen.
Dit oprindelige spørgsmål gik på at bruge beevpn:
klient@hjemme/router@hjemme <-> beevpn <-> internet

Det Synology kan fungere som er en VPN server:
klient@ude <-> synology <-> netværk@hjemme (og evt videre ud på nettet).
Dvs. kunne koble krypteret til netværket på hjemmeadressen og derved have forbindelse på dit hjemmenetværk som sad du derhjemme.
Avatar billede LandstadRasker Nybegynder
18. august 2011 - 22:24 #9
Hej chalde

Jeg tror jeg er skyldig i hijacking af tråden, for det var ikke mig der startede den. Det beklager jeg.

Når skaden nu er sket: Jeg vil rigtig gerne kunne det som du skriver afslutningsvis, altså "...koble krypteret til netværket på hjemmeadressen og derved have forbindelse på dit hjemmenetværk som sad du derhjemme". Jeg har installeret VPN Package og fra min Mac laptop oprettet en VPN tjeneste under Systemindstillinger/Netværk. Jeg kan aktivere den og det ser ud til at jeg nu er på VPN. Altså hjemmefra :-/.

Jeg prøvede så fra arbejdet, men der var der ikke forbindelse. Jeg fik et råd om at finde VPN Passthrough-setting og checke den af, men den kan jeg ikke finde nogetsteds på HG1311.

Spørgsmålet er hvad jeg mangler for at kunne lykkes med at have adgang hjem til via VPN eksternt fra.

Tak for hjælpen!
Avatar billede chalde Seniormester
18. august 2011 - 22:35 #10
#9 Det havde jeg ikke lige set :)
Men ja, routeren skal undersøtte passthrough, men selvom det understøttes er der stadig routere der kan finde på at ødelægge setup'et.
Dertil skal din arbejdsplads (eller andre steder du kobler op fra) naturligvis også tillade udgående VPN.