Avatar billede filmeditor Praktikant
24. juli 2011 - 16:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Oem på to computere?

Hej venner.

Er det overhovedet muligt at installere en OEM version på to computere, hvis man har den originale installations dvd?

Normalt er OEM jo installeret i forvejen på en computer når man køber den i en butik og har derfor ikke mulighed for at installere den på en anden hvis man ikke har dvd'en. Men hvis man nu har?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2011 - 16:58 #1
du vil komme til at mangle licensnumre - men er den første skrottet, så burde det være muligt at køre den ind på en pc #2.
oem = ingen support, men aktivering over telefon er ok (det er bare en maskine).
Avatar billede filmeditor Praktikant
24. juli 2011 - 17:04 #2
Så det vil sige at jeg kun kan køre på en af gangen, så hvis jeg ringer og får en aktivering i telefonen så vil den anden poppe op med at den skal aktiveres...selvom jeg har gjort det?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2011 - 17:13 #3
du vil ikke kunne hoppe frem og tilbage mellem de to - m$ vil kunne se det, og udover at der ikke længere opdateres, så kommer der nok også nogle dyre drenge forbi...
Jf betingelser så må det kun være installeret på en maskine ad gangen - og det har du jo overtrådt.
Avatar billede filmeditor Praktikant
24. juli 2011 - 17:18 #4
Ok. Jamen jeg har sådn set heller ikke installeret den på en anden computer, kører nemlig ubuntu på min bærbar. Jeg skulle bare lige gøre mig klog på det nemlig.

Men tak for det.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2011 - 17:26 #5
så er det bare at gå i gang - læg selv et svar og luk...
Avatar billede filmeditor Praktikant
24. juli 2011 - 17:31 #6
Indlæg lukkes.