Avatar billede nita13590 Nybegynder
23. juli 2011 - 21:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan man selv skifte bundkort på en hp bærbar?

Min søn har købt en brugt HP Pavillion DV6000 men efter blot 1 måned er skærmen nu holdt op med at virke.Jeg har talt med en pc reparatør og han mener det er grafikkortet den er gal med. Jeg kan forstå at et nyt koster min. 2000 kr, men imidlertid har vi en identisk computer i huset som også er defekt (her er det noget med musen) og jeg tænkte på om det er muligt selv at tage enten grafikkortet eller bundkortet ud af den og sætte over i den anden?
23. juli 2011 - 21:13 #1
...skærmen nu holdt op med at virke.... - viser den SLET IKKE noget som helst ? Heller ikke i mørke ved PowerOn ?
Avatar billede Bulldozeren Nybegynder
24. juli 2011 - 01:47 #2
Det er bundkortet der skal skiftes på de DV6000.

Det er muligt selv at skifte, dog skal du være opmærksom på at hele pcen skal skilles ad, og du skal være opmærksom på at lægge mærke til hvordan den skal samles efterfølgende.

Det er en gennemgående fejl på dem alle. - Meget problematisk model.

Der er en gut der har lavet en billedeserie til netop den model.

http://www.insidemylaptop.com/take-apart-hp-pavilion-dv6000-laptop/

og en der minder meget...

http://www.insidemylaptop.com/disassemble-hp-pavilion-dv6500-dv6600-dv6700-dv6800-notebooks/

En god idé er at tage billeder undervejs...
Avatar billede larsini Seniormester
24. juli 2011 - 17:43 #3
ja det er et velkendt problem med denne type bærbar - der ligger tonsvis af videoer på netter om emnet - her er bare et link http://youtu.be/JEpnqhRYGLw
Avatar billede nita13590 Nybegynder
24. juli 2011 - 19:34 #4
Tusind tak for svar, vi vil prøve at skifte bundkortet over fra den ene til den anden så.
Avatar billede Bulldozeren Nybegynder
24. juli 2011 - 19:50 #5
Velbekomme da :0)