Avatar billede Ekspertbruger Nybegynder
22. juli 2011 - 21:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Betale igennem paypal - Hvordan?

Hej Eksperter.

Jeg vil gerne betale penge ud til mine brugere - det vil jeg gerne gøre igennem paypal, men jeg ved ikke, hvordan jeg skal gøre?

Det skal jo være sådan at brugeren bare skal kunne trykke "udbetal penge"?

Nogen der har erfaring med lignende måder at udbetale penge til en bruger eller som har en ide?

på forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede teknik Juniormester
22. juli 2011 - 22:50 #2
Men sådan lige kort.

både sender og modtager skal have en e-mail adresse.

både sender og modtager skal oprette en paypal konto,

og indeholdt i den oprettelse tilknytter man så "et betalingskort" eller "en bankkonto" til sin e-mail adresse.
Avatar billede pstidsen Novice
22. juli 2011 - 22:57 #3
klik på link="Vi beklager - din sidste handling kunne ikke gennemføres" ??
Avatar billede Ekspertbruger Nybegynder
23. juli 2011 - 00:02 #4
Tak for dit svar :)

som det står ovenover kan vi ikke se linket :)
Avatar billede teknik Juniormester
23. juli 2011 - 01:29 #5
Opfattet...havde ikke lige bemærket at paypal satte mig på en "sikker forbindelse, alene for at se deres "facade"

men mon ikke det her link uden "s" virker så da.

http://www.paypal.com/dk/cgi-bin/webscr?cmd=_flow&SESSION=cw-ToeagNSTVOSvxCePbO49PfuEgSThOvdzbh7ahoiUqijXvZcdjxg42NnC&dispatch=5885d80a13c0db1f8e263663d3faee8deaa77efc63a6eb429928d42bdf5d9d2c
Avatar billede teknik Juniormester
23. juli 2011 - 01:30 #6
Gør det  i hvert fald herfra, så det er nok også bedre for dig/jer
Avatar billede Ekspertbruger Nybegynder
23. juli 2011 - 01:31 #7
Det virker stadig ikke :)
Avatar billede teknik Juniormester
23. juli 2011 - 01:39 #8
Ok

så prøver vi med - tryk her
www.paypal.com

vælg linket "send penge" nr. 3 i "midterste" kolonne
Avatar billede teknik Juniormester
23. juli 2011 - 01:42 #9
Det link burde da i det mindste virke, også hos dig.

...De mere detaljerde forklaringer ses så ved at udfolde forklaringerne nederst på "send penge" siden

med klik på + tegn
Avatar billede Ekspertbruger Nybegynder
23. juli 2011 - 11:23 #10
Tak for linket :)

Men der er stadig en mere teknisk del jeg funderer over :)

Hvis man nu skulle sende pengene igennem et php script, hvordan ville det så se ud?
Avatar billede teknik Juniormester
23. juli 2011 - 13:04 #11
Ja det var jo et godt spørgsmål.

php script er desværre ikke noget jeg er skarp til overhovedet.

Men jeg kunne godt (på dine vegne) frygte, at den "sikre forbindelse"(https) som paypal fordrer for at køre vil se ret uvenligt på forsøg på at køre "udefrakommende" scripts.

Jeg anbefaler at du opretter et nyt spørgsmål, med en overskrift a'la

paypal betaling med php script - kan man det - og hvordan
Avatar billede Ekspertbruger Nybegynder
23. juli 2011 - 13:20 #12
Det tror at jeg vil gøre :)

Tak for hjælpen.