Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
22. juli 2011 - 18:21 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

SSD Harddisk

Godaften brugere på eksperten.dk

Jeg har et problem.

Jeg skal bestille en ny computer: http://www.sharkgaming.dk/shark-Brutality-i5-edition-konfigurer.html

Jeg er blevet anbefalet, for at gøre den hurtigere at sætte den primær harddisk som en SSD harddisk med 60GB fremfor en normal harddisk med 2000GB.

Derefter skal jeg så sætte en normal harddisk med 1000GB som sekundær harddisk.

Gør det virkelig computeren hurtigere at sætte en SSD harddisk som primær, selvom den "kun" er på 60GB? Hjælp!
Avatar billede Blueeyez Mester
22. juli 2011 - 18:27 #1
Kapacitet har ikke det helt store og sige, hastighed er en ting noget andet er kapacitet, jeg vil sige 60 GB er nok til et system, så kan du sætte ekstra harddiske i hvis du skal bruge mere plads, men huske de 60 GB er KUN begerenget til systemet, ikke til alle dine film, musik og billeder osv.. (Kommer dog an på hvilken SSD du sætter i den, de er ikke alle lige hurtige) (Du skal os køre Windows 7 for at udnytte det helt så vidt jeg ved)
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
22. juli 2011 - 18:36 #2
Jeg bestiller den med Windows 7 installeret (på SSD disken med 60GB) og så bliver der sat en sekundær harddisk i med 1000GB. Er det ikke det bedste?
Avatar billede Blueeyez Mester
22. juli 2011 - 18:41 #3
Hvilken SSD er det?
Avatar billede Blueeyez Mester
22. juli 2011 - 18:43 #4
Har lige fundet den som jeg går ud fra det er og den er helt fin efter hvad jeg kan se så det vil være en god opsætning ;)
Avatar billede wanze Nybegynder
22. juli 2011 - 18:43 #5
En SSD er langt hurtigere end en normal HD, så ja - det vil gøre meget hurtigere, som Blueeyez også nævner. Det med at man skal køre Windows 7 har dog ikke noget at sige. SSD'en gør, at du kan læse og skrive til disken meget hurtigere end med en almindelig HD - så er operativsystemet ligegyldigt.
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
22. juli 2011 - 18:47 #6
Godt nok, så bliver det den jeg bestiller :) Tak drenge.
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
22. juli 2011 - 18:49 #7
Lukker lige tråden, eftersom jeg har fået svar :)
Avatar billede Blueeyez Mester
22. juli 2011 - 18:51 #8
Du siger tak til os men tager selv pointsne? O.o Gav du dig selv svaret? For hvis så er jeg da lige forvirret her...!
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
22. juli 2011 - 18:58 #9
Ja, for ingen havde oprettet et "svar", kun "kommentar".
Avatar billede Blueeyez Mester
22. juli 2011 - 19:26 #10
#9 Grundet er at herinde der sender man først svar beskeden når personen der har oprettet en tråd faktisk skriver at problemet er løst og hvem der skal have point, hvid du kigger ude på forsiden vil du se at tråden her nu er gul, før var den grøn, grundet at du har lagt svar.. det vil du nærmest os se i alle andre tråde her på eksperten.dk ...
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2011 - 19:32 #11
der er heller ikke meningen
du skal bede den du vil give point at lægge et svar du accepterer

der er forbløffnde så mange der godt kan finde ud af at lukke til egen fordel
det svarer til at love mekanikkeren 100 kr og så hente bilen uden at betale
du skal nok ikke komme der igen vel - sværere er den ikke
du modtager 5 point fra eksperten dagligt så det havde ikke varet så længe før de var der igen

men da du spørger efter ssd harddiske kunne du have ventet lidt så havde jeg vist dig en eller et du skulle købe

her er en smagsprøve

under hardware ssd

se under specifikationer

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=4888097

og så den ekstra hurtige af dem

der er nemlig stor forskel på dem

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=4412134

der findes en der er endnu hurtigere

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=4406998

er det en bærbar er det en helt anden vej du skal
m.v.h
Avatar billede Blueeyez Mester
22. juli 2011 - 20:02 #12
#11 Jeg tror slet ikke de priser der har hans interesse.. den han vil ha koster for ham ca 700 kr.. og det er skønt der er rigtigt mange kræfter i dine forslag ^_^
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
22. juli 2011 - 20:20 #13
Amen slap da af mennesker. Opretter med glæde en ny tråd hvor jeg kan give jer point hvis I vil have det. Jeg er ny herinde, så ved ikke hvordan det hele fungerer endnu. Hvem vil gerne have de 100 point?
Avatar billede Blueeyez Mester
22. juli 2011 - 20:27 #14
Hvis jeg husker korrekt så kan du afvise det svar du selv har lagt og så smider jeg et svar...
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
22. juli 2011 - 20:36 #15
Hvordan afviser jeg mit eget svar?
Avatar billede Blueeyez Mester
22. juli 2011 - 20:51 #16
Ved ikke om man kan, men har set før, i det indlæg du har smidt som du har accepteret er der måske en knap der hedder afvis eller noget i den stil (Det er dog kun noget jeg mindes)
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
23. juli 2011 - 02:48 #17
Prøv lige at smide et svar, Blueeyez og så ser jeg om jeg kan afvise mit eget og acceptere dit.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. juli 2011 - 10:31 #18
Kan ikke smide svar, der er allerede smidt et svar som er accepteret så kan kun kommentere, men ellers opret en tråd som hedder points til Blueeyez og skriv herinde når du har lavet den med link til den...
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
23. juli 2011 - 14:04 #19
Avatar billede stone00 Nybegynder
26. september 2011 - 17:36 #20
Findes der et tilsvarende computer-forum for voksne hvor der ikke spilles om point, så man kan slippe for den der puerile kappestrid om point ?
Internettet handler vel i bund og grund bare om at kommunikere og dele viden.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2011 - 18:03 #21
Sådan er eksperten indrettet, der er vel heller ikke nogen der tvinger dig til at deltage ;-)
Avatar billede stone00 Nybegynder
26. september 2011 - 19:06 #22
Det kan du have ret i, hvis der altså findes et alternativ i form af et computer-forum hvor man bare generøst deler sin viden med de andre, uden at tjene point på det.
Kender du sådan ét ?
Stor hilsen
Steen
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2011 - 22:01 #23
Jeg tror faktisk de fleste `gamle`brugere er ret lige glad med point, ved heller ikke hvad det er for en størrelse, man kan jo ikke engang købe en pizza for dem, men sådan er siden jo lavet, du kan jo prøve http://www.kandu.dk/.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2011 - 22:21 #24
Og bare lige for at lukke af fra min side, jeg satte en SSD harddisk i min bærbare i går, jeg er ikke imponeret over hastigheden, så den må have været tæt på hurtig inden ;-)
Avatar billede stone00 Nybegynder
26. september 2011 - 22:17 #25
Tak for linket, Kim !
Hvor meget skylder jeg  .-)
De bedste hilsener
Steen
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2011 - 22:25 #26
Hej Steen, du skylder sq ikke noget, der kan du bare se, gratis bemerkning for ingen penge ;-)