Avatar billede eirene Nybegynder
21. juli 2011 - 17:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

dlink-router med begrænsede antal pc'er

Vi har et fiber-modem tilsluttet nettet og til det en trådløs dlink-router. Dir-635. I et stykke har vi slukket for det hele ved at slukke på kontakten på væggen for at spare strøm. Dette resulterede i at routeren forleden lukkede for al trafik. Garanteret fordi når den blev tændt nåede modem ikke at tænde før den startede op.

Jeg fik den startet op igen, ved at slukke alt og tænde i rigtig rækkefølge. Den blev sat op på den eneste computer der har kabel til den, sat mac-adresse i router til denne pc's. Så kunne jeg får den bærbare pc på, men ikke den usb-pind knægten har til trådløs. Det er en Jensen Airlink. Jeg har prøvet at afinstallere flere gange og reinstallere, men den kan finde routeren men kommer aldrig på nettet.

Skulle så lige prøve med en anden bærbar. Igen samme problem. Den finder routeren men kommer ikke på nettet.

Er der noget i konfigurationen af routeren der skal sættes op så den kan bruges på mere end 1 trådløs forbindelse?
21. juli 2011 - 20:11 #1
Ja det er der!
Avatar billede eirene Nybegynder
22. juli 2011 - 10:52 #2
Er du den eneste tilbage her?? Er du interesseret i at hjælpe?
22. juli 2011 - 11:07 #3
(Som jeg skrev til dig - med Point ude: 830 - så 'gider' folk ikke hjælpe dig *S*)
22. juli 2011 - 11:08 #4
HardwareReset af denne dlink-router. Dir-635 - prøv det...
Avatar billede eirene Nybegynder
22. juli 2011 - 16:31 #5
Hvor laver man HardwareReset? Jeg har lavet reset på selve routeren. Det resulterede i at jeg kunne connecte men ikke med det password jeg selv har lavet. Den dannede en kode selv som skal bruges hver gang det er en xp-computer... Umiddelbart ihvertfald. Min egen win7 kan logge på med det password jeg selv har lavet.
Avatar billede eirene Nybegynder
05. august 2011 - 09:09 #6
Nå det virker nu men ikke på den måde det helst skulle virke. Så jeg lukker den nu.