Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2011 - 21:46 Der er 8 kommentarer

Computer crasher under League of Legends

Hej alle eksperter

Jeg er en erfarren LoL spiller og har aldrig nogensinde haft dette problem før. Det var første gang i forgårs at det skete. Nogle minutter inden i spillet går computer direkte i sort skærm og rebooter. Dette forstætter den med, hver gang jeg prøver på at reconnecte til spillet. Eneste store ændring jeg har lavet på mit system inden, var at jeg installerede Ubuntu ved siden af Windows 7 Ultimate 64 som jeg bruger primært.

Jeg har skrevet til deres support, men de gav mig bare den sædvanlige smørre, med at update drivere, reinstalle osv..

Her er hvad jeg har prøvet på for at løse problemet:
- Gemme en log fra SpeedFan. Temperaturen kommer aldrig over 60.
- Formatere computeren, og derved slette Ubuntu også, og reinstalle Windows 7 Ultimate 64.
- Reinstalle LoL.
- Memory test af RAM. Den kom ud clean.
- Åbne mit tower, og blæse støvet ud. Sørget for at alt har strøm.

Nogen der har flere idéer til hvordan det kan løses?

DxDiag fil: http://kleto.dk/data/DxDiag.txt

På forhånd tak.
FirstHorizon
Avatar billede butji Nybegynder
20. juli 2011 - 22:06 #1
Hvad er dine specs?
Jeg havde samme problem. Her fandt jeg ud af (efter at have skiftet relativt mange hardware dele) at det var fordi jeg til at starte med havde købt en strømforsyning af ringere kvalitet, og dette medførte at strømforsyningens kraft blev ringere med tiden. Dette var ikke et problem når jeg webbrowsede eller lignende. Men så snart grafikkortet bad om mere strøm, kunne den ikke håndtere det, og genstartede så computeren.
20. juli 2011 - 22:14 #2
Velkommen til E. ...

Enig med #1 - er set en del gang før; speciel i denne (lidt) varmere årstid...
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2011 - 22:39 #3
Mange tak karise_larry :)

Problemet med den formodning er, at det så også vil ske i andre spil. Det gør det bare ikke.

Har et nVidia GTX 285, 8 GB RAM, Intel i5 2,6 GHz quad. Det hele blev købt i en samlet pakket hos mm-vision.

Som sagt så har jeg kørt SpeedFan log en gang da den crashede. Den var lige under 60 da den crashede. Jeg har nu lige gjort det med Mass Effect 2, og der kom den op på lige under 70, uden at man kunne mærke noget som helst på performance.

Idéer?
Avatar billede butji Nybegynder
20. juli 2011 - 22:44 #4
Så lyder det umiddelbart som om der er problemer med grafikkort driveren. Prøv med en ældre version af nVidia's drivere.

On a side note: så forstår jeg ikke helt hvorfor du takker karise_larry, når alt han skriver er at han er enig med hvad jeg skrev.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2011 - 23:02 #5
Takker ham for velkomsten, ikke for hjælpen :).

Men har jo lige genindstalleret windows, og dermed også driverne, som jeg også downloadede.. Kunne der være fejl i min download, og jeg skal prøve igen, eller hvad er tankerne?
Avatar billede butji Nybegynder
20. juli 2011 - 23:08 #6
Oh xD silly me.

Det kan være at de nyeste drivere fra nVidia lige præcis ikke virker med LoL + dit setup, det kan der være utallige grunde til. Af den grund ville jeg prøve ældre drivere fra nVidia.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2011 - 23:13 #7
Jeg kunne prøve dette, selvom jeg stadig tvivler på at det vil virke, da det jo er en spontan fejl der lige pludselig kom. Ikke lige efter en patch i LoL, eller efter jeg updatede mine drivers. Har kørt med den samme grafik driver i snart 1,5 år..

Men det er værd at prøve, hcis alt andet fejler.
Avatar billede thomaslk Nybegynder
17. september 2011 - 18:36 #8
Hej jeg ville spørge om man kan download lol på ubuntu