Avatar billede DanielBS Novice
20. juli 2011 - 18:04 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Problemer med installation af WIN7 på ny SSD

Jeg har fornyligt købt en Corsair F240 SDD 240GB, som jeg ønsker at boote fra. Men jeg kan ikke komme til at installere, da den ikke er NTFS eller FAT32. Så jeg satte den som sekundær harddisk, for gennem Diskhåndtering at formatere den som NTFS.

Men dette kan jeg ikke:
http://zeroup.dk/get/ssd48.jpg

Jeg har forsøgt at søge rundt omkring, men kan ikke finde et svar, der virker.

Håber på hjælp.
20. juli 2011 - 18:27 #1
[Slet] alt omkring den først... så den er 'helt' tom...

---

PS: www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/qwem86 Point ude: 240 ?
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2011 - 19:27 #2
Slet partitionen, så får du 351GB uallokeret plads. Derefter opretter du en ny partition, hvor du vælger NTFS. Det er det hele.
Avatar billede DanielBS Novice
20. juli 2011 - 19:27 #3
Hvordan sletter jeg alt omkring den? Skal jeg bruge et program?
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2011 - 19:32 #4
Du højreklikker på partitionen med musen, så får du noget som hedder "Slet partitionen" (Delete vulume)
Avatar billede DanielBS Novice
20. juli 2011 - 19:34 #5
Hvor henne? Skal jeg sætte den som sekundær disk og så gøre det inde i Denne Computer.
20. juli 2011 - 19:36 #6
I det billed du selv har vedlagt >
http://zeroup.dk/get/ssd48.jpg
[Slet diskenhed]
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2011 - 19:37 #7
Ja du kan godt sætte den som sekundær, det er jo kun en partition som oprettes. Det skal gøres i DISKHÅNDTERING. Kontrolpanel/System.
Avatar billede DanielBS Novice
20. juli 2011 - 19:40 #8
Men som I kan se, så kan jeg ikke slette partitionen på det primære. Er det så kun EFI og ikke-alko partierne som skal slettes så?
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2011 - 19:44 #9
Den der EFI-sys skal du vel også af med?
Du har vel ikke tænkt at bruge al plads til windows? Hvis ikke, så er det godt at lave en partition til windows 7 på forhånd, og vælge den under install fordi windows kan finde på at lave en åben partition med drevbogstav til sys filerne.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2011 - 19:46 #10
Hvad sker der da når du trykker på "Slet diskenhed" ?
20. juli 2011 - 19:50 #11
Gentager #6 !!!
Og dette for alle dele/partioner på disken...
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2011 - 19:55 #12
Har nogen af jer G-Mail?
Jeg har 2. Den ene virker, men den som modtager fra eksperten virker ikke. Hat I nogen problemer?
20. juli 2011 - 20:06 #13
Ref #12: Kun med TDC mail (ender i deres SPAMfilter) - derfor bruger jeg en GMail til Eksperten.dk 'ting' ...
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2011 - 20:13 #14
Tak for info. Ja så er det underligt hos mig. Der står bare "Error try again later"
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2011 - 20:31 #15
gMail er nu i orden. Google havde lukket den pgr. usædvanlig aktivitet. Fik tilsendt en bekræftelseskode over mobilen.
Avatar billede DanielBS Novice
20. juli 2011 - 20:58 #16
kairrise_larry og TA13 - giv mig et svar :) har fået det løst.
20. juli 2011 - 21:02 #17
Hvad var så 'pointen' ?
20. juli 2011 - 21:02 #18
Ping...
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2011 - 21:40 #19
Tak men jeg prøvede bare at uddybe #1, så ingen point til mig:)